1mb ile indiriyorum ama siteye 1 saatte giriyorum!

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


radyoaktif

Asistan
Katılım
16 Eyl 2009
Mesajlar
392
Puanları
18
Arkadaşlar iyi günler. 2 yıldır Biri ADSL'den 8mb sınırsız internet hizmeti alıyorum. Ve 8mb kullandığım süre zarfında hem indirme hemde sitelere bağlanma hızım oldukça tatmin ediciydi ve indirme konusunda halada iyi ama sitelere bağlanma hızım oldukça düştü. Bağlı olduğum telekomun santraline uzaklığım 1,2km civarı.
Tesadüfmü bilmiyorum ama bu durumu formattan sonra yaşamaya başladım. Bilgisayara 2 hafta önce win 7 ile format atıp her zamanki gibi gerekli driver ve programlarımı stabil bir şekilde kurup kullanmaya başladım. Ve kaliteli sunuculardan şimdiye kadar olduğu gibi hızlı bir şekilde dosya indiriyorum. Ama internet sitelerine, forumlara, oyunlara vs girerken anlam veremediğim bir yavaşlama yaşıyorum. Yani bu işte bir terslik var.
Hattın modem ile buluşma hızı, sıradan bir telefon hattı için neredeyse mükemmel;

İndirme hızım aşşağı yukarı 900kb civarı;

Ama iş hız testi yaptırmaya gelince inanılmaz ping (gecikme) olduğunu gördüm ve sanırım sorunum bu pingden kaynaklanıyor;

Tabi bu ping her test yaptırdığımda değişiyor ama genellikle yüksek. Mesela 10dk sonra 2. hız testi sonucunda ping daha düşük yani ne yapacağı belli olmuyor;

Kaspersky Internet Security 2013 kullanıyorum ve sırf emin olmak için bunu komple kapattım ve bilgisayarda arka planda tanımadığım bir işlem çalışıyormu diye kontrol ettim ama herhangi bir anormalliğe rastlamadım. Şu anda çalışan bütün işlemler bunlar;

2 yıl kadar önce bağlı olduğum santralenden hızımı 8mb'e çıkartmalarını söyledim. Onlarda bana "kaldırmaz! Biz en iyisi stabil olsun diye 6mb'e sabitleyelim. Aksi halde telefon kablosu 8mb hızı kaldıramadığı zaman sürekli kopmalar yaşayacaksın" demişlerdi. Bende "kardeşim ben müşteriniz isem dediğimi yapın ve 8mb'e çıkartın, eğer dediğiniz gibi kopmalar olursa sizi tekrar arar 6mb'e geri çekmenizi söylerim, en azından bir deneyelim" dedim ve 8mb'e çıkarttım. Hiçte dedikleri gibi kopma falan yaşamadım ve bugüne kadar 800-900kb civarlarında çatır çatır indirme yapıyordum halada yapıyorum. Tabi aralarda önemsemeyeceğim kadar az kopmalar oluyordu. Ama şu anda gerçekten sık bir şekilde kopmalar başladı. İşin ilginç yanı, 2 hafta öncesine kadar sitelere bağlanma hızım, indirme hızımla paralel bir şekilde seri ve hızlıydı ama şu anda indirme hızım gene iyi olmasına rağmen, sitelere bağlanma hızımda aşırı gecikme ve kopma yaşamaya başladım. Yani bugüne kadar sorunsuz bir şekilde aynı modem, aynı bilgisayar ve aynı hatta bu 8mb bağlantıyı kullandım da, bugünden sonra mı patlak verdi. Böyle saçmalık olur mu! Birde eskiden upload hızım 1mb civarıydı şimdi 300kb civarlarında sürünüyor. Ama ben internete birşey yüklemek yerine sürekli indiren birisiyim. Yani upload hızı benim için önemli değil sanırım. Bu gecikme sorunuylada alakası yoktur umarım.

Bu sorun tam olarak neden kaynaklanıyor arkadaşlar? Dediğim gibi pingimin çok yüksek olmasından mı yoksa başka birşeyden mi anlamadım. Ve bu ping benden mi kaynaklanıyor yoksa telekomdan mı? Bilgisayarımda ping artmasına yol açacak birşey varmı diye düşünüyorum ama göremiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.
 

radyoaktif

Asistan
Katılım
16 Eyl 2009
Mesajlar
392
Puanları
18
Ve son olarak google'ı pingledim haliyle ping değerleri uçuk çıktı;


 

abrom99

Üyecik
Katılım
22 Haz 2013
Mesajlar
25
Puanları
1
Bilgisayarda sorun olduğunu düşünüyorum.Umarım çözersin.Bence tekrar format at DriverPack Solution 12.3 Final TR programını kur driverlerini otomatik bulup kuruyor.Tekrar dene umarım çözülür
 
Üst
stat counter