Otomobil alırken km ne kadar önemli sizin için

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


MrtAltg

[email protected]
Yönetici
Super Moderator
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
5,762
Puanları
113
Arkadaş çevrelerinde konuşulur araba almak isteyenler ve tavsiye verenler şu model yok bunun senesi düşük yok bunun kazası var yok bunun ms yüksek peki sizin düşünceniz nedir ? Örneğin 2006 model 150000km araçla yine aynı marka 2014 model 350000km ?
 

<<Dkn nyz>>

Dekan
Katılım
18 Mar 2018
Mesajlar
8,030
Puanları
113
Konum
Ankara
Km şöyle önemli motorun çalışmasıyla alakalı mesela 150bin olan diyelim bakım yapılmadı motor çabuk yıpranır
Ama350k olan diyelim yağını suyunu koydu bakımlı bindi daha iyi olur öncelik bakım arayın
Daha fazla bilgi isterseniz yardımcı olurum
 

Enes HCKYL

Doçent
Katılım
29 Ağu 2017
Mesajlar
522
Puanları
43
Konum
Sinop
Eski arabalar 1m km gitmesi için tasarlanmıştı arabaya iyi bakılmışsa oek de önemi yok bence
 

kmurat

Dekan
Katılım
8 Şub 2014
Mesajlar
5,299
Puanları
113
Motor'un belli bir ömrü var. bunun ne kadarının yitirildiği en iyi kilometre olarak öngörülür. 100.000 km'in altında yol yapmış bir araba seçmeye bakın. 200.000 bin üstü yol yapmış bir motor yenilenme isteyebilir. Motor yenilendiğinde (önemli parçalar değiştirilir) km göstergesi sıfırlanır. Bunun anlamı araba sıfır demek olmuyor. Göve de eskiyor ve eski arabaların kasası sarkık görünüyor. b>u nedenle üretim yılı (modeli) de önemli. Diğer parçalar daha kısa zamanda yıpranıyor ve zaten belirli km yol veya aylar sonra değiştirilmek zorunda kalınıyor. Kaza yapan araçlarda bazı değişmeyen parçalar (şasi mesela) hasar almışsa, araba yan gider ve bu durum düzeltilemiyor. Kasa da da bazı hasarlar tam giderilemiyor. Tampon gibi kolay değiştirilebilir parçaların kazada zarar görmüş olması önemsiz. Motor, yürüyen aksam (dingil, aks, v.s) ve Gövde (Koroseri(kasa), şasi(taşıyan iskelet)) bunlar önemli şeyler. Kullanım süresinden ve zaman içinde aşınırlar. Markalar o kadar önemli değil. Çoğu marka aynı üreticiden parçalarını alıyor. Fren ve Karbürator/enjektör Bosch'tan (eski modellerde farklı olanlar da var) pistonlar Mahle'den, elektrik aksam yine Bosch'tan (Amerike ve Japonya da üretilenler hariç). Bir çok marka da ortak üretim yapıyor. Örnek = Audi satın alırsan daha fazla ödersin, serviste de her parça başı ve de işçilik için ayrıyetten fark ödersin, ama Volkwagen kullanırsın. Şekil farklı, fiyat farklı, araba aynısı. Peugeot ve Citroen de yine aynı modelleri üretiyorlar. Fiat ve Lancia yine aynı modelleri farklı makyajla üretiyorlar. İyi bir araba 5 yaşını aşmamış olmalı. 10 yaşını aşmamış arabalar bir sonraki sınır. Benimkisi 20 yıllık, her yeri (öyle görünmese de tuturma) Bir de yıllık arabalar var. Bunlar insanların zengin olduğu şehirlerde yaygın. Yenisinden fazla farkı yok. Bulabilirsen ve maddi durumun yeterliyse, öylesini tercih et.

Sigorta, Vergi, ve yakıtt tüketimi açısından düşük silindir hacimli araç tercih etmek avantajlı. Motor gücü de tabi düşmüş oluyor bu durumda. 1400 santimetre küp (cc) vealtı arabalar ekonomik sınıfına girerler. Yerli üretimlerde ayrıyetten yeni modellerde gümrük avantajı oluyor. (Bazı teşvik amaçlı indirimleri hariç tutarsak) Türkiyede üretim yapan markalar , Fiat, Renault, Ford, Honda, Hyundai. Bu markaların bazı modelleri Türkiye de üretiliyor ve teşvik amaçlı ithal ettikleri modellerde de gümrük yok veya daha düşük.

En önemlisi güvenlik. Bu nedenle araçların önemli hasarlı bir kazaya karışmamış olması dikkate alınması gereken hususlardan. Satın almadan önce bir expere göstermek her zaman avantajlı.
 

<<Dkn nyz>>

Dekan
Katılım
18 Mar 2018
Mesajlar
8,030
Puanları
113
Konum
Ankara
Motor'un belli bir ömrü var. bunun ne kadarının yitirildiği en iyi kilometre olarak öngörülür. 100.000 km'in altında yol yapmış bir araba seçmeye bakın. 200.000 bin üstü yol yapmış bir motor yenilenme isteyebilir. Motor yenilendiğinde (önemli parçalar değiştirilir) km göstergesi sıfırlanır. Bunun anlamı araba sıfır demek olmuyor. Göve de eskiyor ve eski arabaların kasası sarkık görünüyor. b>u nedenle üretim yılı (modeli) de önemli. Diğer parçalar daha kısa zamanda yıpranıyor ve zaten belirli km yol veya aylar sonra değiştirilmek zorunda kalınıyor. Kaza yapan araçlarda bazı değişmeyen parçalar (şasi mesela) hasar almışsa, araba yan gider ve bu durum düzeltilemiyor. Kasa da da bazı hasarlar tam giderilemiyor. Tampon gibi kolay değiştirilebilir parçaların kazada zarar görmüş olması önemsiz. Motor, yürüyen aksam (dingil, aks, v.s) ve Gövde (Koroseri(kasa), şasi(taşıyan iskelet)) bunlar önemli şeyler. Kullanım süresinden ve zaman içinde aşınırlar. Markalar o kadar önemli değil. Çoğu marka aynı üreticiden parçalarını alıyor. Fren ve Karbürator/enjektör Bosch'tan (eski modellerde farklı olanlar da var) pistonlar Mahle'den, elektrik aksam yine Bosch'tan (Amerike ve Japonya da üretilenler hariç). Bir çok marka da ortak üretim yapıyor. Örnek = Audi satın alırsan daha fazla ödersin, serviste de her parça başı ve de işçilik için ayrıyetten fark ödersin, ama Volkwagen kullanırsın. Şekil farklı, fiyat farklı, araba aynısı. Peugeot ve Citroen de yine aynı modelleri üretiyorlar. Fiat ve Lancia yine aynı modelleri farklı makyajla üretiyorlar. İyi bir araba 5 yaşını aşmamış olmalı. 10 yaşını aşmamış arabalar bir sonraki sınır. Benimkisi 20 yıllık, her yeri (öyle görünmese de tuturma) Bir de yıllık arabalar var. Bunlar insanların zengin olduğu şehirlerde yaygın. Yenisinden fazla farkı yok. Bulabilirsen ve maddi durumun yeterliyse, öylesini tercih et.

Sigorta, Vergi, ve yakıtt tüketimi açısından düşük silindir hacimli araç tercih etmek avantajlı. Motor gücü de tabi düşmüş oluyor bu durumda. 1400 santimetre küp (cc) vealtı arabalar ekonomik sınıfına girerler. Yerli üretimlerde ayrıyetten yeni modellerde gümrük avantajı oluyor. (Bazı teşvik amaçlı indirimleri hariç tutarsak) Türkiyede üretim yapan markalar , Fiat, Renault, Ford, Honda, Hyundai. Bu markaların bazı modelleri Türkiye de üretiliyor ve teşvik amaçlı ithal ettikleri modellerde de gümrük yok veya daha düşük.

En önemlisi güvenlik. Bu nedenle araçların önemli hasarlı bir kazaya karışmamış olması dikkate alınması gereken hususlardan. Satın almadan önce bir expere göstermek her zaman avantajlı.
Şimdi kimseye güven olmuyor maalesef kilometre düşüren nerede var bu yüzden iyi bir motor ustasına gidip motor göstermek lazım Arabayı almadan önce adam kilometreyi düşürmüştür atıyorum mesela 100 kilometreye düşürmüştür ama motor 600000 üstü yapmıştır motor blogu zamanla aşınır
 

Elbruz46

Rektör
Yasaklı
Katılım
22 Şub 2008
Mesajlar
11,959
Puanları
113
Kilometre olayında çok kişinin üzerinde durmadığı bir şey var!

O kilometreler nerede yapılmış?

Bir motoru en çok zorlayan şey dur kalk ve vites değişimidir.

Bu yüzden bir araç şehir içinde, şehirler arası hareket halinden çok daha fazla yıpranır.

İstanbul'da 50.000 Km yapmış bir araba, Anadolu'da ortalama birşehirde 50.000 km yapmış bir arabaya göre katbekat yıpranmıştır.

İstanbul'da 10.000 km yol yapmış bir araba belmi 50.000 km sürekli şehirler arası uzun yol yapmış bir arabadan daha fazla yıpranmış olabilir.
 
Katılım
8 Eki 2011
Mesajlar
53,269
Puanları
113
al Lada Samara bak keyfine restore merakın varsa 4-8-10K yoksa 10-15-20K'lık al.
 

Ufuk

majestic casual
Yönetici
Super Moderator
Katılım
12 Eyl 2009
Mesajlar
8,684
Puanları
113
konfi sende samara var mı?
 

kilicbaligi

Profesör
Onursal Üye
Katılım
3 Şub 2018
Mesajlar
3,197
Puanları
113
İkinci el bir araba almayı düşünüyor olsaydım; arabanın ne kadar km'de olmasından ziyade arabanın yaşı, kullanım sıklığı, eski sahibinin arabayı daha çok şehiriçi mi yoksa şehirdışı mı, uzun mesafede mi yoksa kısa mesafede mi ve ne amaçla kullandığı benim için daha önemli olurdu sanırım. İnceden inceye epeyce irdelerdim herhalde. :)
 
Üst
stat counter