Renault Fluence

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


AliA

Guru
Onursal Üye
Katılım
29 Haz 2007
Mesajlar
64,943
Puanları
0
Renault sürpriz yeni modelini tanıttı!

Renault Fluence'ın Dünya lansmanı 15 Eylül 2009 günü Frankfurt Otomobil Fuarında gerçekleştirilecek.



Oyak Renault, yaşanan ekonomik krize rağmen 110 milyon Avro'luk yatırımla sadece Bursa'da üretilecek olan Fluence modelini tanıttı.

Renault'un Nissan ile birlikte üreteceği C segmentindeki sedan otomobili Fluence, görücüye çıktı. Yeni Renault Symbol, 3 ve 5 kapılı Clio hatcbak ve Clio Grand Tour ile aynı bantta üretilecek beşinci araç olacak Fluence'nin tanıtımı Oyak Renault Bursa Fabrikası'nda Genel Müdür Tarık Tunalıoğlu, Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Proje Direktörü Teoman Yücel ve Samir Cherfan'ın katıldığı bir basın toplantısıyla yapıldı. Bursa'da yılda 100 bin adet üretilerek, 100'den fazla ülkeye ihraç edilecek olan Fluence'nin devreye girmesiyle 6 yılda 518 bin adet üretimle rekora imza atan Megane Sedan'ın üretimine ise son verilecek. Fluence, yılda 100 bin adet üretilip, 100'den fazla ülkeye ihraç edilecek.

Yüzde 56'sı yerli olan Fluence'nin lansmanı ise 15 Eylül'de Frankfurt Otomobil Fuarı'nda gerçekleştirilecek. Araç, Kasım ayında da Türkiye'de satışa sunulmaya başlanacak.

Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, Fluence projesinin Türk ekonomisine olan inancının göstergesi olduğunu belirterek; "Renault, Türk ekonomisinin yaşadığı zor dönemde bile ürün gamının en iyi ve en yeni modelini Türkiye'de üretme kararlığıyla güvenini bir kez daha gösterdi" dedi.

Genel Müdür Tarık Tunalıoğlu, Türkiye'nin Renault'un öncelikli hedeflerinden biri olan uluslararası büyüme stratejisinin kalbinde yer aldığını söyledi.

Reault'un dakikada bir araç üretme kapasitesine sahip olduğunu belirten Renaul Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, şunları söyledi:

"Oyak Renault performans açısından yılda 360 bin araç, yani dakikada bir araç üretme kapasitesine sahip büyük ve son derece rekabetçi bir üretim tesisidir. Batı Avrupa dışındaki en büyük üretim kapasitesine sahip tesislerinden biridir. Türkiye'de üretilen iki otomobilden biri Bursa Oyak Renault Otomobil Fabrikası'nda üretiliyor. Türkiye'den ihraç edilen iki binek otomobilden biri Renault markası taşıyor. Oyak-Renault Doğve BatıAvrupa, Orta Doğ ve Körfez ülkeleri, Orta Asya Türk Cumhuriyetleri ve Kuzey Afrika olmak üzere 100'un üzerinde ülke'ye ihracat yapıyor"

TÜRKİYE'DE ÜRETME KARARI GÜVENİN GÖSTERGESİ

Fluence Projesi için 110 milyon AVRO'luk yatırım yapıldığını kaydeden Genel Müdür Tunalıoğlu, "Bu Türkiye'ye güven demektir. Renault, Türkiye'ye her zaman inandı, güvendi. Renault, yeni modelini Türkiye'de üretme kararı bu güvenini bir kez daha kanıtladı. Yeni projenin hedeflerine ulaşma yolunda Oyak Renault çalışına ve yönetimine güvenim tamdır" şeklinde konuştu.

KRİZE RAĞMEN İŞÇİ ÇIKARMADAN DEVAM ETTİK

Genel Müdür Tarık Tunalıoğlu, krize rağmen yatırım yaptıklarını ve bunun meyvesini alcaklarına inandıklarını sözlerine eklerken, "Bu yatırım kriz zamanında yapıldı. Önemli olan kriz sonrasına hazır olmak. 2008'de üretim rakamımız 360 bin kapasiteye rağmen 286 binde kaldı. Önümüzdeki yıl da 360 bin rakamını yakalayacağımızı düşünmüyoruz. Ama 2010 yılında 3.vardiyayı kaybetmeyeceğimizi de biliyoruz. Krize rağmen ciddi manada vardiya azaltıp işçi çıkarmadık" dedi.

KASIM AYINDA TÜRKİYE YOLLARINDA

Oyak Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar ise lansmanı 15 Eylül'de Frankfurt Oto Fuarı'nda Show'da yapılacak Fluence'nin Kasım ayında Türkiye'de satışa sunulacağını söyledi.

İbrahim Aybar, Fluence'in, tüm dünyada sadece Türkiye'de üretilip, dünyaya satılacağına dikkat çekerek, şöyle dedi.

"Dinamik, akıcı, sıradışı tasarımıyla kullanıcısına prestij kazandıracak.

Otomotiv sektöründeki dengeleri değşitirip kısa sürede Türkiye'nin en çok tercih edilen otomobili olacak. Renault, Türkiye'ye son derece güven duyuyor. 94'te krize rağmen Megane'nin üretimi Türkiye'de kararlaştırıldı.

2001 krizinin hemen ardından 2003'te Sedan 2 üretime başlandı. Türkiye'de 6 yılda 143 bin satıldı. 518 bin adet üretildi. Oyak Renault'un üçüncü rekorunu kırdı. Başarımız ortada. Piyasada iniş çıkışlara göre değil, doğru zamanda dünyaya otomobil üretiyoruz. Renault da yatırımlarını buna göre yapıyor. Fluence'nin fiyatı da gerçekten rekabetçi olacak"

FLUENCE'NİN YARIDAN FAZLASI YERLİ

Oyak Renault Fabrika Proje Direktörü Teoman Yücel ise Fluence'nin, zorlu yol şartlarına göre tasarlanmış, kendi sınıfının en çekici ürünü olmayı hedeflediğini anlattı. Yücel, "Sportif, sağlam ve konforlu Fluence, 28 aylık süreçten geçti. Bu projeyi gerçekleştirmek için Bursa Oyak Renault Fabrikası'nın seçilmesinde, Türk mühendis ve işçisinin yüksek eğitim seviyesi, tecrübesi, maliyetlerin rekabetçi oluşu, yüksek üretim kapasitesi, çevre ve kalite standartlarına uygun oluşu en etken unsurlardı" dedi.

Fluence'nin 110 milyon Avro tutan yatırımların yaklaşık 54 milyon Avro'sunun üretim kalıplarına, 37 milyon Avro'sunun 48 yerli imalatçıya, 35 milyon Avso'su ise proses kalıplarına harcandığı bildirildi. Fluence'nin Dünya genelindeki yatırım miktarı ise 250 milyon Avro. Fluence'nin yerlilik oranı ise yüzde 56 olarak belirlendi. Çin, Japonya, Kore ve Tayvan, Romanya, Polonya ve Bulgaristan'dan parça temini yapılacak. Biz Türkiye'deki imalatçıları da var gücümüzle destekliyoruz" dedi. Türk mühendis ve işçisi, Fluence için 45 bin saat eğitim görükken, aracın yaşlandırma çalışmalarında da 340 bin kilometre yol kat edildiği belirtildi.

KAYNAK
 

GKHNCKR

Profesör
Katılım
7 May 2009
Mesajlar
3,992
Puanları
48
Laguna'ya benzemiş sanki. ÜLkemizde üretilecek olmasıda çok güzel. Binlerce kişiye istihdam sağlayacak.
 

ZorhaK

Rektör
Katılım
24 Kas 2008
Mesajlar
10,763
Puanları
63
Ben sevmedim tipini megane daha güzel..Belki başka renkte fluence görsem hoşuma gidebilir ama siyah iyi olmamaış..
 

evowinds

Dekan
Onursal Üye
Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
9,140
Puanları
63
önden eski model Jaguarlara benzetmişler ama farlar çok çirkin duruyor daha keskin ve güzel far sistemi olabilirdi. Ayrıca daha yuvarlak hatlara sahip olmuş. Renault "yumuşamaya" mı başladı acaba?
 

AliA

Guru
Onursal Üye
Katılım
29 Haz 2007
Mesajlar
64,943
Puanları
0
Yine de şık bir görünümü var.
 

Rom.

Rektör
Onursal Üye
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
15,460
Puanları
63
Konum
Ankara
İlk gördüğümde jaguara çok benzettim.
 

stajer

Profesör
Katılım
15 May 2009
Mesajlar
1,444
Puanları
38
Megane zaten Renault'nun en tutulan otomobillerinden biri, bence megane'a veda etmek yerine hiç bir cazibesi olmayan laguna'ya yeni bir alternatif bulmalı..
 
Üst
stat counter