4K televizyon alırken nelere dikkat etmeliyim

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


Usain

Dekan
Yönetici
Mod. Adayı
Katılım
17 May 2018
Mesajlar
5,239
Puanları
113
Usain waat ın önemi vardır 10x2 watt küçük bir odayı doldururken
20x2 watt salonu doldurur

Net ses için companent hoparlör yani yuvarlak ve 2 yollu ses ve tiz verir seçilmeli

Ama birazda bass olsun derseniz oval olmalı
Arabdaki sistemler gibi
Hoparlör önemli tv lerde eskiden çoğunun sesi duyulmuyordu ince tüpsüz tv lerin
Öyleyse ben 40 wattlık samsungun hala arkasındayım. 40 watt hem evi inletebiliyor hem de sesi sinema salonundaki gibi gerçekçi verebiliyor. Bass ve tizde de başarılı.
 

<<Dkn nyz>>

KAYBETMEKTEN KORKTUĞUMUZ İÇİN YALNIZIZ
Yönetici
Mod. Adayı
Katılım
18 Mar 2018
Mesajlar
9,139
Puanları
113
Konum
Ankara
Öyleyse ben 40 wattlık samsungun hala arkasındayım. 40 watt hem evi inletebiliyor hem de sesi sinema salonundaki gibi gerçekçi verebiliyor. Bass ve tizde de başarılı.
2x20w stereo ise hertürlü iş görür
 

yer6

Profesör
Katılım
5 Eyl 2007
Mesajlar
2,401
Puanları
48
Merhaba,

4K televizyon bakıyorum ama net bişi bulamadım tam anlamıyorum da. Bazılarında inanılmaz fiyat farkı var 165liği tv 4 bin lira iken başka markanın 127 liği de 4 binliralardan başlıyor. Arkadaşımla birlikte bakıyoruz şuan da o da araştırıyor. Bilgimiz yok açıkçası.

Benim merak ettiğim arada yaklaşık 40 cm fark var boyut olarak buna rağmen eşit fiyatta olmasını anlayamadım. Çoğu özellikte 165 lik önde iken 127 lik sadece 1 özellikte önde.

TElevizyonda hangi özellikle teknoloji ne işe yarıyor anlatabilecek var mı bide alırken nelere dikkat etmeliyim.
Bilindik marka alıcam garantili elbette ama özellik konusunda pek anlamıyorum.
Üstad öncelikle hayırlı olsun diyelim şimdiden. Eğer sıradan bir kullanıcıysan alacağın her türlü TV yaklaşık 1 ay sonra dünyanın en iyi TV si olacak. Yani görüntü kalitesi ve sesine bir zaman sonra alışıyorsun. Çooooook kötü bir görüntü+ses yoksa tabii.

Vestel markası ülkemizin bir firması. Ürettiği cihazların bir kısmı , örneğin cep telefonları, problemli. Yalnız TV alanında Toshiba alt yapısını kullanıyor. Panelleri samsung,lg kalitesinde değil desek bile belirli kalitede üretim yapabiliyorlar. Bence bütçeni düşünüyorsan Vestel alabilirsin.

Öncelikle panel çok önemli. Panelin kalitesini ise ilk olarak Hz değerinden anlamlandırıyorlar. Hz değeri ne kadar yüksekse aslında o derece iyi diyebiliriz.
Tv nin işletim sisteminin olması çok büyük özellik. Örneğin android işletim sistemli TV ler mevcut.
TV nin işlemcisi önemli.
Panelin çözünürlüğü önemli. Gerçi günümüz modellerinde 4K lar yaygın yani alacağın her TV işine yarayacaktır.

Ben TV alsam 800hz ve üstü , smart , android işletim sistemli , 4K , odamın büyüklüğüne göre değişir ama 55" , vestel-samsung-lg markalarından alım yapardım.
 
Katılım
8 Eki 2011
Mesajlar
54,297
Puanları
113
Öyleyse ben 40 wattlık samsungun hala arkasındayım. 40 watt hem evi inletebiliyor hem de sesi sinema salonundaki gibi gerçekçi verebiliyor. Bass ve tizde de başarılı.
tv üzerinde ki hoparlörler panele zarar veriyor hoparlörleri ayrı olması daha iyi olur bizim ilk lcd öyle bozuldu değişim yaptı Arçelik...
 

Usain

Dekan
Yönetici
Mod. Adayı
Katılım
17 May 2018
Mesajlar
5,239
Puanları
113
tv üzerinde ki hoparlörler panele zarar veriyor hoparlörleri ayrı olması daha iyi olur bizim ilk lcd öyle bozuldu değişim yaptı Arçelik...
Konunlandırılması ve dediğim gibi kalitesiyle alakalı. Sürekli ses titriyorsa ve rezonansa giriyorsa tabii zarar verir.
 

Usain

Dekan
Yönetici
Mod. Adayı
Katılım
17 May 2018
Mesajlar
5,239
Puanları
113
ses kalitesine bakmaksızın her markanın derdi samsung'larda da ses kaynaklı panel sorunları var...
Doğrudur ama her telezyonda ses sistemi var. Bu tür sorunlardan kaçınmak için ev sinema sistemleri tercih edilebilinir.
 
Katılım
8 Eki 2011
Mesajlar
54,297
Puanları
113
ilk mikado md2012 kullanıyorduk sonradan grundig mini müzik seti koydular onun sesi iyi...
aynısı zaten...
tv açılırken pat sesi yapıyor diye kenara atıldı...
 

Usain

Dekan
Yönetici
Mod. Adayı
Katılım
17 May 2018
Mesajlar
5,239
Puanları
113
tv açılırken pat sesi yapıyor diye kenara atıldı...
Bizim eski Philips tüplü onu çok yapardı...
Düğmeye basarsın, tıkırt... Pat... sonra bir elekrtiklenme sesi, sçsçssçssçsss... sonra ses gelir, ardından göz kırparak görüntü...
68101

<3
 

TheAzxtech

Üyecik
Katılım
3 Mar 2019
Mesajlar
26
Puanları
3
Üstad öncelikle hayırlı olsun diyelim şimdiden. Eğer sıradan bir kullanıcıysan alacağın her türlü TV yaklaşık 1 ay sonra dünyanın en iyi TV si olacak. Yani görüntü kalitesi ve sesine bir zaman sonra alışıyorsun. Çooooook kötü bir görüntü+ses yoksa tabii.

Vestel markası ülkemizin bir firması. Ürettiği cihazların bir kısmı , örneğin cep telefonları, problemli. Yalnız TV alanında Toshiba alt yapısını kullanıyor. Panelleri samsung,lg kalitesinde değil desek bile belirli kalitede üretim yapabiliyorlar. Bence bütçeni düşünüyorsan Vestel alabilirsin.

Öncelikle panel çok önemli. Panelin kalitesini ise ilk olarak Hz değerinden anlamlandırıyorlar. Hz değeri ne kadar yüksekse aslında o derece iyi diyebiliriz.
Tv nin işletim sisteminin olması çok büyük özellik. Örneğin android işletim sistemli TV ler mevcut.
TV nin işlemcisi önemli.
Panelin çözünürlüğü önemli. Gerçi günümüz modellerinde 4K lar yaygın yani alacağın her TV işine yarayacaktır.

Ben TV alsam 800hz ve üstü , smart , android işletim sistemli , 4K , odamın büyüklüğüne göre değişir ama 55" , vestel-samsung-lg markalarından alım yapardım.
Abi ben şöyle diyim sıradan kullanıcıyım evet ya da kısmen. Ben 3-4 yıl önce mi ne 80 ekran Arçelik televizyon aldım salona ailem izlesin diye küçük televizyonla olmaz filan dedim kendimce. Tvde aldım eve. Cumartesi digitürk bağlattım işte hdmi kablosu filanda taktı gelen servis ama netlik açıkçası beni hiç tatmin etmiyor maç izlerken filanda aynı.

Benim aradığım şey hem ailem izlicek hem bende ailemin dizileri filan olmadığında tvden maç izlicem. Ailemin dizileri varken zaten pcden veya telefondan izliyorum. Bu kriterlere öncelik verdim; Görüntü kalitesi netlik daha canlı renkler filan işte, ses kalitesi, eskisinden daha büyük ekran bunun için ben en az 140 lık düşünüyorum aslında, usb girişi filan olursa iyi olur usbde olan filmleri tvde oynatabilmem için seçenekler filan.
Askerde gemideyken bizim uzman çavuş usb bellek takıp kayıtlı film ve şarkılarını açıyordu izler dinlerdik onun sayesinde. Bu özellik olursa güzel olur. Babam film izlemeyi çok sever usb işini özellikle babam için istiyorm hatta gerekirse tvye sinema sistemi gibi o sistemlerden de yapabilirim sonradan.
Almışken sorun çıkartmayan sağlam garantili bişi alayım yıllarca arkama bakmayayım diyorum. Almışkende iyi bir şey alıyım diyorum ama çokta açılmadan tabi. 10 binden yukarısına çıkabileceğimi sanmıyorum zaten peşin alıcam başka alacaklarım da var o yüzden tvye en fazla 10 bin ayırabilirim. Bizim bura küçük yer teknosa gibi mağazalar yok bizzat göremiyorum bağlı olduğumuz ile gidicem orada mağazalar var büyük bir sürü tvler vardı. Ben en azından bu şu olur bunlar iyi sana gider şu özelliğinden bu avantajından dolayı bunlara bak filan gibi yardım istiyorum oraya gidip sorarım varsa bizzat canlı görmüş olurum hem. Bilip bilmeden almakta istemiyorum kazık filanda yemiyim sonra.
 
Katılım
8 Eki 2011
Mesajlar
54,297
Puanları
113
Abi ben şöyle diyim sıradan kullanıcıyım evet ya da kısmen. Ben 3-4 yıl önce mi ne 80 ekran Arçelik televizyon aldım salona ailem izlesin diye küçük televizyonla olmaz filan dedim kendimce. Tvde aldım eve. Cumartesi digitürk bağlattım işte hdmi kablosu filanda taktı gelen servis ama netlik açıkçası beni hiç tatmin etmiyor maç izlerken filanda aynı.

Benim aradığım şey hem ailem izlicek hem bende ailemin dizileri filan olmadığında tvden maç izlicem. Ailemin dizileri varken zaten pcden veya telefondan izliyorum. Bu kriterlere öncelik verdim; Görüntü kalitesi netlik daha canlı renkler filan işte, ses kalitesi, eskisinden daha büyük ekran bunun için ben en az 140 lık düşünüyorum aslında, usb girişi filan olursa iyi olur usbde olan filmleri tvde oynatabilmem için seçenekler filan.
Askerde gemideyken bizim uzman çavuş usb bellek takıp kayıtlı film ve şarkılarını açıyordu izler dinlerdik onun sayesinde. Bu özellik olursa güzel olur. Babam film izlemeyi çok sever usb işini özellikle babam için istiyorm hatta gerekirse tvye sinema sistemi gibi o sistemlerden de yapabilirim sonradan.
Almışken sorun çıkartmayan sağlam garantili bişi alayım yıllarca arkama bakmayayım diyorum. Almışkende iyi bir şey alıyım diyorum ama çokta açılmadan tabi. 10 binden yukarısına çıkabileceğimi sanmıyorum zaten peşin alıcam başka alacaklarım da var o yüzden tvye en fazla 10 bin ayırabilirim. Bizim bura küçük yer teknosa gibi mağazalar yok bizzat göremiyorum bağlı olduğumuz ile gidicem orada mağazalar var büyük bir sürü tvler vardı. Ben en azından bu şu olur bunlar iyi sana gider şu özelliğinden bu avantajından dolayı bunlara bak filan gibi yardım istiyorum oraya gidip sorarım varsa bizzat canlı görmüş olurum hem. Bilip bilmeden almakta istemiyorum kazık filanda yemiyim sonra.
o senin gözlerinin bozukluğundan ve artık oled var:
bunlarda cam gibi görüntü var güzel kardeşim yıllar içinde Arçelik gelişti...
 

TheAzxtech

Üyecik
Katılım
3 Mar 2019
Mesajlar
26
Puanları
3
o senin gözlerinin bozukluğundan ve artık oled var:
bunlarda cam gibi görüntü var güzel kardeşim yıllar içinde Arçelik gelişti...
Gözlerim bozuk değil ama çok şükür 80 ekran aldığım televizyon HD sadece bu yüzden netliği pek tatmin etmiyor.
 

Usain

Dekan
Yönetici
Mod. Adayı
Katılım
17 May 2018
Mesajlar
5,239
Puanları
113
Yeni Samsung TV'lerde ambiyans modu varmış. Duvardaki dokuyu ekrana veriyor, üstüne saat, hava durumu, haber vs koyabiliyor veya tablo gibi kullanılabiliyor.
68117


68118

Hakkı Allkan'ın SDN'de bununla ilgili videosu var.
 

<<Dkn nyz>>

KAYBETMEKTEN KORKTUĞUMUZ İÇİN YALNIZIZ
Yönetici
Mod. Adayı
Katılım
18 Mar 2018
Mesajlar
9,139
Puanları
113
Konum
Ankara

<<Dkn nyz>>

KAYBETMEKTEN KORKTUĞUMUZ İÇİN YALNIZIZ
Yönetici
Mod. Adayı
Katılım
18 Mar 2018
Mesajlar
9,139
Puanları
113
Konum
Ankara
Bizde almayı düşünüyoruz 2300tl lik tv 43inç aynısının revizyonlusuda varmış

Satıcı birde revizyonlu önerdi 1700tl ben güvenemedim swap tv yani siz ne diyorsunuz
Marka arçelik
 
Katılım
8 Eki 2011
Mesajlar
54,297
Puanları
113
Bizde almayı düşünüyoruz 2300tl lik tv 43inç aynısının revizyonlusuda varmış

Satıcı birde revizyonlu önerdi 1700tl ben güvenemedim swap tv yani siz ne diyorsunuz
Marka arçelik
swap yenilenmiş demek alabilirsin şuan kullandığımızda ondan alınabilir garanti varsa.
 
Üst
stat counter