Bmw 5 Milyar Dolar Değerinde Batarya Satın Aldı

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


Dr. midas

Üyecik
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
24
Puanları
3
Bmw çinli bir şirketten üretecek olduğu elektrikli arabalar için 5 milyar dolar gibi bir yatırım yaparak pil satın almış. Hatta anlaşmasına göre, sözleşmede 'Almanya'ya fabrika kurarsan alırım' demiş, onlar da kabul etmiş tabi.
Geçenlerde Opel satıldığında yanılıyorsam düzeltin, 2 milyar dolar civarıydı heralde, biz koca devlet olarak onu almadık. Hazır teknolojisi ve yığınla patentiyle anahtar teslim fabrika... Daha da önemlisi, hazır pazar payı olan popüler bir markaydı. Biz devlet olarak o kadarcık parayı veremezken, Bmw, kendi başına bir şirket kalkıp sadece 5 milyar dolara bil alıyor. İnsan üzülmesin de ne etsin? Haber buradan
 

root61

Profesör
Katılım
22 Şub 2016
Mesajlar
1,160
Puanları
83
Konum
Türkiye
Bmw çinli bir şirketten üretecek olduğu elektrikli arabalar için 5 milyar dolar gibi bir yatırım yaparak pil satın almış. Hatta anlaşmasına göre, sözleşmede 'Almanya'ya fabrika kurarsan alırım' demiş, onlar da kabul etmiş tabi.
Geçenlerde Opel satıldığında yanılıyorsam düzeltin, 2 milyar dolar civarıydı heralde, biz koca devlet olarak onu almadık. Hazır teknolojisi ve yığınla patentiyle anahtar teslim fabrika... Daha da önemlisi, hazır pazar payı olan popüler bir markaydı. Biz devlet olarak o kadarcık parayı veremezken, Bmw, kendi başına bir şirket kalkıp sadece 5 milyar dolara bil alıyor. İnsan üzülmesin de ne etsin? Haber buradan
Kendi milli projemiz var .
 

Dr. midas

Üyecik
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
24
Puanları
3
Fikri mülkiyet hakları ile tamamen satın alınmış Saab üzerine yerli ve milli otomobil projesi için kaynak mı arıyorsun?
Sayın hocam bunu gerçekten inanarak mı yazdın?
1. Biz saab'ı satın almadık, saab markasının üretimden kalkan 9 3 modelinin fikri mülkiyet haklarını satın aldık.
2. 2005 yılında üretimden kalkan! bir arabanın 2013 yılıydı yanılmıyorsam, bu fikri mülkiyetini satın aldık, ve 2020 yılında! yeniden üretmeyi planladık.
3. Fikri mülkiyet hakkını bilmeyen arkadaşlar için açmak istiyorum biraz, çoğunlukla limitli zaman dilimizle sınırlı, markanın logosunu, prestijini, ya da herhangi bir ekipmanını kullanmadan sadece almış olduğun o varlık üzerinde çeşitli güncellemeler yaparak satmaya çalışmak için alınan haklardır bunlar.
Ortaya çıkardığın ürün tutmazsa piyasada yandın demektir.
4. Saab zaten batık bir markaydı. Pazar payı bitikti.
5. Yalandan aldıklarını şuradan anlayabilirsin ki, 2018'in sonuna yaklaşıyoruz araçtan tık yok. 2020 de piyasaya süreceğiz dediler, kalan 1.5 yılda mı bitirilecek bağlanmayan proje?
6, diğer yandan opele bakalım. Satış fiyatı 2.3 milyar dolar. Sen bu parayı verip bu markayı alsaydın bu markanın astra insignia vs tüm modellerine, onun o güne kadar satın almış olduğu tüm patent ve geliştirme haklarına, fabrika ve techizatlarına ve ve ve ennn önemlisi, dünyanın her yerindeki mevcut olan pazar payına sahip olacaktın. Bu nokta çok önemli! Saab batık bir markaydı, ama bir bilinirliği, kulak aşinalığı, insanların sağlam bilmesiyle ünlenmiş bir kişiliği vardı. Ama biz kendi markamızı yapacağız, sıfırdan. Bu sıfır pazar payıyla piyasaya girip kumar oynamak demek.
Opeli alsaydın, gerekli kadro değişikliğinden sonra tam gaz satışa devam ederdin.
7. Önemli olan benim İstanbulda bir araba üretip Ankara'daki sana araba satmam değil, önemli olan ülke dışında satabilmem. Şimdi diğer ülkelerde bizim sıfırdan yaptığımız arabayı kim alır ona bakmak gerek. Onlarca markanın yüzlerce modeli var, kendilerini kanıtlamış, bir de yanına bizimkini koyacağız, şimdi almanyada adam bmw 5.20, yanında peugeot 508, onun yanında da bizim yaptığımız arabayı koyduk. Fiyatlar da birbirine yakın, hangini alacak?
Çok uzattım kusura bakma. Bu yalanlara da inanma, her seçim öncesi çıkan tırı vırı bunlar, önümüzdeki yerel seçimde tekrar halkı keklemek için söyleyecekler, onlar da inanacak o kadar.
 

root61

Profesör
Katılım
22 Şub 2016
Mesajlar
1,160
Puanları
83
Konum
Türkiye
Sayın hocam bunu gerçekten inanarak mı yazdın?
1. Biz saab'ı satın almadık, saab markasının üretimden kalkan 9 3 modelinin fikri mülkiyet haklarını satın aldık.
2. 2005 yılında üretimden kalkan! bir arabanın 2013 yılıydı yanılmıyorsam, bu fikri mülkiyetini satın aldık, ve 2020 yılında! yeniden üretmeyi planladık.
3. Fikri mülkiyet hakkını bilmeyen arkadaşlar için açmak istiyorum biraz, çoğunlukla limitli zaman dilimizle sınırlı, markanın logosunu, prestijini, ya da herhangi bir ekipmanını kullanmadan sadece almış olduğun o varlık üzerinde çeşitli güncellemeler yaparak satmaya çalışmak için alınan haklardır bunlar.
Ortaya çıkardığın ürün tutmazsa piyasada yandın demektir.
4. Saab zaten batık bir markaydı. Pazar payı bitikti.
5. Yalandan aldıklarını şuradan anlayabilirsin ki, 2018'in sonuna yaklaşıyoruz araçtan tık yok. 2020 de piyasaya süreceğiz dediler, kalan 1.5 yılda mı bitirilecek bağlanmayan proje?
6, diğer yandan opele bakalım. Satış fiyatı 2.3 milyar dolar. Sen bu parayı verip bu markayı alsaydın bu markanın astra insignia vs tüm modellerine, onun o güne kadar satın almış olduğu tüm patent ve geliştirme haklarına, fabrika ve techizatlarına ve ve ve ennn önemlisi, dünyanın her yerindeki mevcut olan pazar payına sahip olacaktın. Bu nokta çok önemli! Saab batık bir markaydı, ama bir bilinirliği, kulak aşinalığı, insanların sağlam bilmesiyle ünlenmiş bir kişiliği vardı. Ama biz kendi markamızı yapacağız, sıfırdan. Bu sıfır pazar payıyla piyasaya girip kumar oynamak demek.
Opeli alsaydın, gerekli kadro değişikliğinden sonra tam gaz satışa devam ederdin.
7. Önemli olan benim İstanbulda bir araba üretip Ankara'daki sana araba satmam değil, önemli olan ülke dışında satabilmem. Şimdi diğer ülkelerde bizim sıfırdan yaptığımız arabayı kim alır ona bakmak gerek. Onlarca markanın yüzlerce modeli var, kendilerini kanıtlamış, bir de yanına bizimkini koyacağız, şimdi almanyada adam bmw 5.20, yanında peugeot 508, onun yanında da bizim yaptığımız arabayı koyduk. Fiyatlar da birbirine yakın, hangini alacak?
Çok uzattım kusura bakma. Bu yalanlara da inanma, her seçim öncesi çıkan tırı vırı bunlar, önümüzdeki yerel seçimde tekrar halkı keklemek için söyleyecekler, onlar da inanacak o kadar.
Onlarca markanın yüzlerce modeli var, kendilerini kanıtlamış, bir de yanına bizimkini koyacağız...

Bu düşünce öğrenilmiş çaresizlikten başka bir şey değil.
Fikri mülkiyet hakları alınan saab model milli ve yerli otomobil, tübitakin geliştirdiği 450km mesafelik bataryayi yolda şarj eden sistemle beraber biiznillah 2 sene sonra seri üretim de.

İstanbul da 17395 sarı taksi var.
Benzer adetlerce kırmizı, taksiler, minibüsler var 3 , 5 yilda otomatik yenilenmek zorunda, daha resmi devlet araclari var aklina ne gelirse.
Peki araclarin cogu ne?
Fiat mesela kaymagi kim yiyor? Koç mu? İtalya.

Hele Türkiyenin arabası çiksın piyasaya ilk alımı devlet kendi yapacak, sonrası gelecek
Emeklemeden olmuyor.
Atı alan Üsküdar ı geçmiş demeye getirmişsin de Lada, Tata araç satıyor.
Sen diyorsun ki bmw 5.20 ile kapışacak aracın yoksa tiriviri. Karsan Jan Nahum Gelecek 10 yilda
Türkiye de 10 Milyon araç piyasaya girecek demişti ve nitekim hakli cikti. Her sene rakamlar artiyor.
Siyasi avantajini kullaniyormu Akparti elbet te kullaniyor bu adi siyaset ama gelecek hedeflerinde Milli ve yerli otomobil kesinlikle var ve sonuca ulaşmak üzere buna emin olabilirsin.

Yerli arac çıktığı nda " Ne kadarı yerli " elestirilerine millet gülüp geçecek.
Birileri olmamasi adi a eleştirecek birileri de inadina yapacak.
 
Katılım
8 Eki 2011
Mesajlar
54,551
Puanları
113
ne farkeder ki? saab için üretimi uygun değilmiş bizim için uygunmuş sonuçta yerli araba markası oluyor Türkiye'de Türk mühendisleri üretiyor olucak...
 

Dr. midas

Üyecik
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
24
Puanları
3
Onlarca markanın yüzlerce modeli var, kendilerini kanıtlamış, bir de yanına bizimkini koyacağız...

Bu düşünce öğrenilmiş çaresizlikten başka bir şey değil.
Fikri mülkiyet hakları alınan saab model milli ve yerli otomobil, tübitakin geliştirdiği 450km mesafelik bataryayi yolda şarj eden sistemle beraber biiznillah 2 sene sonra seri üretim de.

İstanbul da 17395 sarı taksi var.
Benzer adetlerce kırmizı, taksiler, minibüsler var 3 , 5 yilda otomatik yenilenmek zorunda, daha resmi devlet araclari var aklina ne gelirse.
Peki araclarin cogu ne?
Fiat mesela kaymagi kim yiyor? Koç mu? İtalya.

Hele Türkiyenin arabası çiksın piyasaya ilk alımı devlet kendi yapacak, sonrası gelecek
Emeklemeden olmuyor.
Atı alan Üsküdar ı geçmiş demeye getirmişsin de Lada, Tata araç satıyor.
Sen diyorsun ki bmw 5.20 ile kapışacak aracın yoksa tiriviri. Karsan Jan Nahum Gelecek 10 yilda
Türkiye de 10 Milyon araç piyasaya girecek demişti ve nitekim hakli cikti. Her sene rakamlar artiyor.
Siyasi avantajini kullaniyormu Akparti elbet te kullaniyor bu adi siyaset ama gelecek hedeflerinde Milli ve yerli otomobil kesinlikle var ve sonuca ulaşmak üzere buna emin olabilirsin.

Yerli arac çıktığı nda " Ne kadarı yerli " elestirilerine millet gülüp geçecek.
Birileri olmamasi adi a eleştirecek birileri de inadina yapacak.
Hocam ne kadarı yerli sorusu yersiz. Bu önemsiz bir şey. Ama diğeri, öğrenilmiş çaresizlik falan değil. Bu milliyetçi söylemlerlerle ya da hislerle ve artık gına gelen 'yerli ve milli' lafıyla yapılabilecek bir şey de değil. Emeklemeden olmaz, e bi başlayalım da gerisi gelir demekle de olmaz. Sanayi dalına atılım yapacaksın, fizibilite çalışman 'e bi başlayalım' dan ibaret olamaz. Pazar hakimiyeti diye bir durum var, diğer acımasız ve işin yıllardan beri satış tecrübesine sahip otomotiv şirketleri var.
Lada ve tata dediğin şirket çok büyük şirketler, hele tata 1.5 milyar nüfuslu bir piyasaya hakim.
Yani sana ne anlatayım nasıl anlatayım, inandıklarını doğru belleyip sıkı sıkı sahip çıkıyorsun, kimileri engellemek istese de birileri yapacak gibi de, yine alışılmış bir dil kullanıyorsun.
Asla engel yok, yapılır elbet, ortada bir aptallık var diyorum. Olmayan bir markayı kurtlar vadisinden beter bir piyasaya sokup onu da belli minimum rakamlarda satmak zorunda olup amerikayı yeniden keşfetmek yerine, hazır pazarı olan bir araç vardı diyorum sana sadece. Tübitakın geliştirdiği elektrik donanımını opel de de kullanıp daha rahat satabilirdin.
Zaten yapmamız gereken elektrikli otomobil. Ama bu noktada da yine bağlı olduğun duygularla cevap vereceksin yine de, tübitak aselsan falan kesmez.
Elektrikli arabada kullanacağın batarya lithium batarya, bu bataryayı üretmek için ihtiyacımız olan lithium madeni, bu Türkiye'de var mı, ne kadar var,
Bu maden nasıl tedarik edilir falan... Gerisi önemli değil
Kendini şarj etmesi bir aracın hibrid otomobil demek, senin daha normal ürettiği içten yanmalı motor yokken, çok daha komplike bir sistem olan hibrit mi üreteceksin, hibritin batarya kısmını nereden tedarik edeceksin? Bak bmw 5 milyar dolarlık pil almış çinden çünkü adamlarda lithium yok, tesla yapıyor pil abd de, o da o madeni ithal ediyor.

---- Mesajlar birleştirildi ----

ne farkeder ki? saab için üretimi uygun değilmiş bizim için uygunmuş sonuçta yerli araba markası oluyor Türkiye'de Türk mühendisleri üretiyor olucak...
Saab için uygun değilmiş ne demek ki? Bunu siz domates yetiştirmek gibi birşey mi sandınız?
Saab battı battı. Anlatabiliyor muyum? Marka algısı olan bir şirket olduğu halde, piyasada rekabet edemeyip battı.
Bir araba ürettiği zaman, o fabrika orada harıl harıl 7 24 çalışacak demektir, o yüzden de belli rakamlarda satmak zorundasın, yoksa batarsın demektir. Ramazan baklavası değil ki bu sipariş üzerine çalıştır fabrikayı üret, sonra iş bitince indir şalterleri kapat.
 
Son düzenleme:

root61

Profesör
Katılım
22 Şub 2016
Mesajlar
1,160
Puanları
83
Konum
Türkiye
Hocam ne kadarı yerli sorusu yersiz. Bu önemsiz bir şey. Ama diğeri, öğrenilmiş çaresizlik falan değil. Bu milliyetçi söylemlerlerle ya da hislerle ve artık gına gelen 'yerli ve milli' lafıyla yapılabilecek bir şey de değil. Emeklemeden olmaz, e bi başlayalım da gerisi gelir demekle de olmaz. Sanayi dalına atılım yapacaksın, fizibilite çalışman 'e bi başlayalım' dan ibaret olamaz. Pazar hakimiyeti diye bir durum var, diğer acımasız ve işin yıllardan beri satış tecrübesine sahip otomotiv şirketleri var.
Lada ve tata dediğin şirket çok büyük şirketler, hele tata 1.5 milyar nüfuslu bir piyasaya hakim.
Yani sana ne anlatayım nasıl anlatayım, inandıklarını doğru belleyip sıkı sıkı sahip çıkıyorsun, kimileri engellemek istese de birileri yapacak gibi de, yine alışılmış bir dil kullanıyorsun.
Asla engel yok, yapılır elbet, ortada bir aptallık var diyorum. Olmayan bir markayı kurtlar vadisinden beter bir piyasaya sokup onu da belli minimum rakamlarda satmak zorunda olup amerikayı yeniden keşfetmek yerine, hazır pazarı olan bir araç vardı diyorum sana sadece. Tübitakın geliştirdiği elektrik donanımını opel de de kullanıp daha rahat satabilirdin.
Zaten yapmamız gereken elektrikli otomobil. Ama bu noktada da yine bağlı olduğun duygularla cevap vereceksin yine de, tübitak aselsan falan kesmez.
Elektrikli arabada kullanacağın batarya lithium batarya, bu bataryayı üretmek için ihtiyacımız olan lithium madeni, bu Türkiye'de var mı, ne kadar var,
Bu maden nasıl tedarik edilir falan... Gerisi önemli değil
Kendini şarj etmesi bir aracın hibrid otomobil demek, senin daha normal ürettiği içten yanmalı motor yokken, çok daha komplike bir sistem olan hibrit mi üreteceksin, hibritin batarya kısmını nereden tedarik edeceksin? Bak bmw 5 milyar dolarlık pil almış çinden çünkü adamlarda lithium yok, tesla yapıyor pil abd de, o da o madeni ithal ediyor.

---- Mesajlar birleştirildi ----


Saab için uygun değilmiş ne demek ki? Bunu siz domates yetiştirmek gibi birşey mi sandınız?
Saab battı battı. Anlatabiliyor muyum? Marka algısı olan bir şirket olduğu halde, piyasada rekabet edemeyip battı.
Bir araba ürettiği zaman, o fabrika orada harıl harıl 7 24 çalışacak demektir, o yüzden de belli rakamlarda satmak zorundasın, yoksa batarsın demektir. Ramazan baklavası değil ki bu sipariş üzerine çalıştır fabrikayı üret, sonra iş bitince indir şalterleri kapat.
Battı dediğin şirket Jet üretiyor...
 

Dr. midas

Üyecik
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
24
Puanları
3
ne farkeder ki? saab için üretimi uygun değilmiş bizim için uygunmuş sonuçta yerli araba markası oluyor Türkiye'de Türk mühendisleri üretiyor olucak...
Saab için uygun değilmiş ne demek ki? Bunu siz domates yetiştirmek gibi birşey mi sandınız?
Saab battı battı. Anlatabiliyor muyum? Marka algısı olan bir şirket olduğu halde, piyasada rekabet edemeyip battı.
Bir araba ürettiği zaman, o fabrika orada harıl harıl 7 24 çalışacak demektir, o yüzden de belli rakamlarda satmak zorundasın, yoksa batarsın demektir. Uçak değil ki bu sipariş üzerine
amma uzattın o araba Türk malı oldu mu? oldugerisi hikaye.
Kısasını anlamıyorsun ben ne yapayım. Ayrıca olmadığını yazdım okuma sıkıntısı çektiğin de belli arkadaşım. Önce oku, hep oku, okumak iyidir.
 
Katılım
8 Eki 2011
Mesajlar
54,551
Puanları
113
parasını verip aldılar mı? aldılar Saab ile alakası kalmadı pw by saab olabilir.
 

Administraktör

Foruma iz bırakmış olma dileğiyle...
Yönetici
Mod. Adayı
Katılım
20 Tem 2017
Mesajlar
5,414
Puanları
113
Konum
Türkiye
Satın alınmalar yapılmalı ama bunun için opel uygun değil. Opel in sadece bilinen 50 milyar tl ye yakın borcu var. Ki bide siz bu şirketi 15 milyar tl ye satın alıcaksınız. Bu demek oluyor ki opel için yıllık cari açığın iki katı para harcamamız gerek. Açıkcası 5 yıl sonra bitecek bir motor ve markaya bu kadar para değer mi bilemiyorum...
 

Dr. midas

Üyecik
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
24
Puanları
3
İ
parasını verip aldılar mı? aldılar Saab ile alakası kalmadı pw by saab olabilir.
Bu inadın sebebi ne?

---- Mesajlar birleştirildi ----

Satın alınmalar yapılmalı ama bunun için opel uygun değil. Opel in sadece bilinen 50 milyar tl ye yakın borcu var. Ki bide siz bu şirketi 15 milyar tl ye satın alıcaksınız. Bu demek oluyor ki opel için yıllık cari açığın iki katı para harcamamız gerek. Açıkcası 5 yıl sonra bitecek bir motor ve markaya bu kadar para değer mi bilemiyorum...
Hocam en mantıklı cevabı siz verdiniz. Bu şekilde bir durum varsa tabiki bunun kritiği yapılır ama, elbette bunu da işin uzmanlarlarıyla, mali ve gelecek analizi, planlaması, uzman kişilerce gözden geçirilir, ona göre karar verilir, verilebilirdi. PSA grubu havada kaptı opeli. Muhtemelen bitirmek için, demek ki adamların bu borcu,eğer öyleyse, üzerlerine alması, sonra opel ismini tarihe gömüp piyasadan bir rakibi silmesi, uzun vadede kar getirecek bir iş olsa gerek ki, bunu yaptılar.
Ama şöyle bir durum var, diyelim ki opeli borcuyla beraber aldık. Onunla beraber sahibi olduğumuz patentlerin kullanım haklarını Türkiye içinde başka şirketlere rahatça versek kaç türlü şirket, motor şanzuman, güvenlik ekipmanları, şasi ve toptan araba üretmeye başlardı? Bu uzun vadede getirisi yüksek bir işe dönebilirdi. Sorun bunu hiç irdelememiş olmak.
 
Son düzenleme:

Administraktör

Foruma iz bırakmış olma dileğiyle...
Yönetici
Mod. Adayı
Katılım
20 Tem 2017
Mesajlar
5,414
Puanları
113
Konum
Türkiye
İ

Bu inadın sebebi ne?

---- Mesajlar birleştirildi ----


Hocam en mantıklı cevabı siz verdiniz. Bu şekilde bir durum varsa tabiki bunun kritiği yapılır ama, elbette bunu da işin uzmanlarlarıyla, mali ve gelecek analizi, planlaması, uzman kişilerce gözden geçirilir, ona göre karar verilir, verilebilirdi. PSA grubu havada kaptı opeli. Muhtemelen bitirmek için, demek ki adamların bu borcu,eğer öyleyse, üzerlerine alması, sonra opel ismini tarihe gömüp piyasadan bir rakibi silmesi, uzun vadede kar getirecek bir iş olsa gerek ki, bunu yaptılar.
Ama şöyle bir durum var, diyelim ki opeli borcuyla beraber aldık. Onunla beraber sahibi olduğumuz patentlerin kullanım haklarını Türkiye içinde başka şirketlere rahatça versek kaç türlü şirket, motor şanzuman, güvenlik ekipmanları, şasi ve toptan araba üretmeye başlardı? Bu uzun vadede getirisi yüksek bir işe dönebilirdi. Sorun bunu hiç irdelememiş olmak.
Bu bahsettiğiniz sistemleri zaten üretiyoruz. Bizim sıkıntımız motor ile açıkcası ben opel gibi benzinli araç üreten firmaların kendilerinin maliyetini çıkarabileceğini sanmıyorum

Ama bu her şeyi satalım hiçbir şey almayalım anlamınada gelmiyor. Allah bilir opel konusunda uzmana bile danışılmamıştır bizimkiler.
 
Üst
stat counter