En Temel SEO

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


ysarac

Üyecik
Katılım
18 Kas 2018
Mesajlar
12
Puanları
1
Konum
Bursa
Temel SEO uygulamaları
Google’ın söylediklerinden bağımsız olarak yapılması gerekenler.
İyi bir çevrimiçi üstünlüğün sağlanmasının arama sıralamasının ötesine geçtiğini unutmayın. Birçok yönden, organik arama sıralaması çevrimiçi iş dünyasının can damarıdır. SEO uzmanları algoritmayı keşfettikçe, Google, algoritmayla oynamaya başlar. Yeni bir güncelleme yayınlandığında, SEO stratejileri konusunda varsayımlar ortaya atılır. Kim ne söylerse söylesin dikkat edilmesi gereken SEO görevleri vardır.

Görsel alt metnini optimize etmek
Görsel alt metin uzun zamandır SEO'da değerli bir bileşen olmuştur. Geçtiğimiz birkaç yıl boyunca, bir görüntünün ne olduğunu ve neyle ilgili olduğunu anlamak için makine öğrenmesi tarafından kullanılır. Makine öğrenmesi yeni bir kavramdır. İşe yarayabilir de yaramayabilirde ancak zararı olmaz.

İçerik Yetki, Alaka

İçerik yetkisi ve alakası SEO'nun belirsiz bir bileşenidir. Google, arama sorgularını temel alarak en güvenilir ve yetkili içeriği sunmayı hedefler. Ağustos 2018 Medic Core güncellemesinin ardından, EAT (Uzmanlık, Yetki, Güvenilirlik) önceliklerinin belirlenmesi durumu ortaya çıktı. Ancak, geçen Mart ayında yapılan güncellemede, bu kavramı çevreleyen ayrıntıların birçoğunun yeniden düzenlendiğini iddia edenler oldu. Google içeriğinizi yalnızca kelime sayımına dayalı olarak sıralamaz. Kısa form içeriği, uzun formla aynı sıralama potansiyeline sahiptir. Ancak bu, kısa içerik oluşturmanın yeterli olacağı anlamına da gelmez. Uzun form içerik, kısa makalelerden ortalama olarak % 7o daha fazla bağlantı alıyor. Bu nedenle, uzun form içeriği backlink edinimi için daha ideal görünmekte ve bu da, organik arama sonuçlarının iyileşmesine neden oluyor. Kelime sayıları daha yüksek olan içeriklerin daha alakalı sorguları hedefleme ve arama amacının kökenine ulaşma potansiyeli daha yüksektir.

LSI anahtar kelimelerini hedefleme
Gizli Anlamsal Dizinleme anahtar kelimeleri, arama sıralamanızı doğrudan etkilemez. Ancak, LSI anahtar kelimeleri titizlikle seçmek, başlangıçta hedeflediğiniz anahtar kelimeler ve kelime öbekleriyle ilgili gerekli bilgileri sağlamada yardımcı olabilir. Bu da, bu alakalı terimler için sıralama elde etmenize ve anahtar kelime doldurma cezalarından kaçınmanıza yardımcı olur. LSI anahtar kelimeleri kullanmıyorsanız, Google’ın SEO korelasyonlarını saptaması ve web sitenizdeki içerikle çakışması daha zor olacaktır. Bu nedenle, içeriğiniz boyunca aynı anahtar kelimeleri ve cümleleri tekrar tekrar kullanmaya çalışmak yerine, LSI anahtar kelimelerini kullanmak, Google botların mesajlaşma durumunuzu ve bunun kullanıcı niyetiyle olan ilişkisini anlamalarına yardımcı olmak için kritik öneme sahiptir. Amaç, onları doğal ve konuşkan bir şekilde bir araya getirmektir. Doğru kullanıldığında, LSI anahtar kelimeleri web sitesi ziyaretçilerinin ihtiyaç duydukları yanıtları bulmalarına ve Google’ın içeriğinizi daha iyi anlamalarına yardımcı olacaktır.

Alan adınızdaki anahtar kelimeler direkt bir faktör değildir
SEO'da tam eşleşme alan adlarının sıralama aldığı günler çoktan geçti. Bir alanın URL’si Google’ın sıralama faktörlerinde marjinal bir rol oynamaktadır. Tam eşleme alanları, web sitenizin sıralamasında potansiyel olarak rol oynayabilir. Ancak tek başına değil. Anahtar, etki alanını kullanıcı amacına göre uyarlamaktır. Bazı durumlarda, anahtar kelimelerinizi alan adınıza dahil etmek, sitenizin ne hakkında olduğu ile ilgili ipuçları verebilir ve ayrıca kullanıcıları ihtiyaç duydukları cevaplara yönlendirebilir. Dikkat ederseniz, herhangi bir kelime ile arama yaptığınızda listelenen web sitelerinin alan adlarında, aradığınız kelimeyi göremezsiniz.

SSL
Web sitenizin Google tarafından indekslenmesi için teknik olarak SSL'e ihtiyacınız olmasa da, bu bir SSL sertifikasına ihtiyacınız olmadığı anlamına gelmez. Bir web sitesine girdiğinizde, Google bu web sitesinin güvenli olup olmadığını çok net bir şekilde gösterir. Arama çubuğundaki kırmızı simge ve güvenli değil etiketi insanların sitenizi terk etmelerine neden olabilir.

Google'da iyi bir sıralama almak için en güncel SEO tekniklerini uygulamak gerekir, ancak, iyi bir çevrimiçi varllığa sahip olmak için arama sıralamasını hedeflemenin ötesine geçmek gerekir. Google’ın ne düşündüğünden bağımsız olarak gözden kaçırmamanız gereken SEO görevleri vardır. Ne işe yaradığını tam bilmesenizde bazılarını uygulamak akıllıcadır, bir zararı olmaz.

Yılmaz Saraç
SEO Uzmanı
 
Üst
stat counter