Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


Halktan Biri

Dekan
Onursal Üye
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
9,645
Puanları
113
gerçek indirme hızı nasıl bulunur.png


Merhaba arkadaşlar. Bu konuda gerçek indirme hızımızı nasıl hesaplayabileceğimizi anlatacağım.
İlk olarak konuyla alakalı bazı kavramlar üzerinde durayım.
Byte : Büyük (B) ile gösterilir. 1024 Byte 1 Kilobyte'tır.
Bit : Küçük (b) ile gösterilir. 8 Bit 1 Byte yapar.
Gerçek indirme hızımızı hesaplamamız için Kilobit'i Kilobyte'a dönüştürmemiz gerekiyor.

Öncelikle aşağıdaki sitelerden birinde hız testi yapın.
Üstteki sitelerden yaptığınız internet hız testi sonucundaki indirme(download) hızınızı 8'e bölün.
Bu şekilde gerçek indirme hızımızı hesaplamış olacağız. Tabi hız testi yaparken sonuçların doğru olması için şu adımları uygulayıp internet hız testine başlayın.
  • Tarayıcı geçmişinizi temizleyin.
  • Arkaplanda güncelleştirme yapılmadığından ve bir şeyler indirilmediğinden emin olun.
Örneğin benim yaptığım hız testi sonucunda indirme(download) hızım 6.3Mb çıktı.
Bu sonucu 8'e bölünce yaklaşık 0.78 Mb(megabit) yani 780 Kb(kilobit) gerçek indirme hızını bulmuş oldum.
gerçek indirme hızımızı bulalım forum shiftdelete.net.jpg
 

PARAzitCELL

Dekan
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
5,484
Puanları
113
Konum
sanalalem
NetLimiter 4 (x64) win 10 da kullanıyorum ve indirme hızlarını bit, byte, m.byte, hatta g.byte cinsinden görebiliyorsunuz. 8'e bölme durumu yok.

8'e bölme mantığı megabits ya da kilobits derken sonunun bit olmasından kaynaklanmaktadır. indirme ölçücüler bit cinsinden değer hesaplar. fakat bizim daha kolay anlamamız için o değeri 8'e bölüp byte türünden kavrayabilmemiz için 8'e bölmemiz gerekiyo .
 

Halktan Biri

Dekan
Onursal Üye
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
9,645
Puanları
113
8'e bölme durumu yok.
Var hocam. :)
8'e bölme mantığı megabits ya da kilobits derken sonunun bit olmasından kaynaklanmaktadır. indirme ölçücüler bit cinsinden değer hesaplar. fakat bizim daha kolay anlamamız için o değeri 8'e bölüp byte türünden kavrayabilmemiz için 8'e bölmemiz gerekiyo .
Konuda zaten bunu anlatmaya çalışmıştım.
Gerçek indirme hızımızı hesaplamamız için Kilobit'i Kilobyte'a dönüştürmemiz gerekiyor.
 

PARAzitCELL

Dekan
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
5,484
Puanları
113
Konum
sanalalem
hocam net limiter da 8' bölmeye gerek yok demek istedim. orada her cinsten veri okunabiliyor :) ayrıca devrik cümle yazmışım hep :D
 

Halktan Biri

Dekan
Onursal Üye
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
9,645
Puanları
113
hocam net limiter da 8' bölmeye gerek yok demek istedim. orada her cinsten veri okunabiliyor :)
Anladım hocam. O program gerçek indirme hızını gösteriyor.
Yalnız internet üzerindeki hız testi sitelerinden hız testi yapınca download hızını 8'e bölmemiz gerek.
 

bellatrix

Üyecik
Katılım
31 Ara 2016
Mesajlar
28
Puanları
3
Konum
Varşova
Bütün thread boyunca "gerçek indirme hızı" diye birşeyden bahsetmiş herkes. Bu bana biraz saçma geldi. Mb (Megabit) olunca gerçek olmuyormu? MB (Megabyte) ve Mb (Megabit) iki farklı birimdir. Bir MB sekiz Mb'e denk gelir. Internet hızın 1 MB/Sec diyince gerçek de 8 Mb/Sec diyince neden aldatıcı olsun ki ? :)
 
Üst
stat counter