MacBook Pro 2017 aşırı ısınma sorunu

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


coşkun yılmaz

Üyecik
Katılım
12 Tem 2017
Mesajlar
20
Puanları
3
Konum
İSTANBUL
Herkese merhaba, 2017 eylül ayında MacBook Pro 2017 2.3 gaz 256 gb ssd touchbarsız modeli aldım.okulda ve günlük işlerimde kullanıyorum.okul projelerini ve birkaç kod yazmak dışında çok ağır bir şekilde bilgisayara yük olucak bir işlem yapmıyorum.ancak bilgisayar inanılmaz şekilde ısınıyor.aynı işlemi yaptığımız 2016 1.6 ghz MacBook Air sahibi arkadaşımın bilgisayarında ya hiç ısınma olmuyor ya da normal görülecek bir düzeyde ısınma oluyor.ayrıca bilgisayarı hafifçe salladığımda da içinde bazı şeylerin hareket ettiğini gözlemledim.benzer şekilde ısınma sorunu yaşayan var mı?forumlara baktığımda bu sorunu yaşayan pek göremedim.
 

Görkem Say

Suç, toplumun fazla anlayışından çoğalmıştır.
Yönetici
Super Moderator
Katılım
22 Nis 2017
Mesajlar
13,664
Puanları
113
Konum
Laurelindórinan
Dediğiniz işlemler için ısınma olmaması gerekir. Garanti ile konuşmanızı öneririm.
 

Frosa

Dwayne Rock Johnson
Katılım
22 Ağu 2017
Mesajlar
3,194
Puanları
113
Öncelikle garantisi var mı? Var ise servise göndermeni, yok ise termal macun yenileme ve fan temizliği yapmanızı öneririm...
 

EA14

Doçent
Katılım
22 Ara 2017
Mesajlar
519
Puanları
43
Konum
Ankara
macbook kullanıcısı olarak tavsiyem; bir an önce garantiye götürmeniz. hatta mümkünse bu şekilde kullanmaya devam etmemeniz. çünkü ısınmadan kaynaklı cihaz çok zarar görüyor.
 

coşkun yılmaz

Üyecik
Katılım
12 Tem 2017
Mesajlar
20
Puanları
3
Konum
İSTANBUL
macbook kullanıcısı olarak tavsiyem; bir an önce garantiye götürmeniz. hatta mümkünse bu şekilde kullanmaya devam etmemeniz. çünkü ısınmadan kaynaklı cihaz çok zarar görüyor.
Normalde de az bir miktar isiniyordu ama dun aksam wordde sadece yazi yazarken anormal derecede isinmasi beni baya tedirgin etti.hele hele bugun arkadasim air bilgisayari ile ayni seyleri yaptigi halde onunkinin hic isinmayip benimkinin isinmasi bir probleme isaret
 

FIRTINA_S

Üyecik
Katılım
15 Tem 2018
Mesajlar
3
Puanları
1
Normalde de az bir miktar isiniyordu ama dun aksam wordde sadece yazi yazarken anormal derecede isinmasi beni baya tedirgin etti.hele hele bugun arkadasim air bilgisayari ile ayni seyleri yaptigi halde onunkinin hic isinmayip benimkinin isinmasi bir probleme isaret
Coşkun bey,
Servis sonrası cihazınızda herhangi bir iyileşme oldu mu?
Aynı bilgisayarı ben de kullanıyorum.Benim de aynı şekilde sıkıntılarım var.
 
Katılım
8 Eki 2011
Mesajlar
54,322
Puanları
113
fanı dönmüyorsa ısınma olurservise ver fanda hata varsa değişir düzelir.
 

B.H.U

Asistan
Katılım
26 Ağu 2016
Mesajlar
152
Puanları
18
Konum
istanbul
Herkese merhaba, 2017 eylül ayında MacBook Pro 2017 2.3 gaz 256 gb ssd touchbarsız modeli aldım.okulda ve günlük işlerimde kullanıyorum.okul projelerini ve birkaç kod yazmak dışında çok ağır bir şekilde bilgisayara yük olucak bir işlem yapmıyorum.ancak bilgisayar inanılmaz şekilde ısınıyor.aynı işlemi yaptığımız 2016 1.6 ghz MacBook Air sahibi arkadaşımın bilgisayarında ya hiç ısınma olmuyor ya da normal görülecek bir düzeyde ısınma oluyor.ayrıca bilgisayarı hafifçe salladığımda da içinde bazı şeylerin hareket ettiğini gözlemledim.benzer şekilde ısınma sorunu yaşayan var mı?forumlara baktığımda bu sorunu yaşayan pek göremedim.
2015 yılından beri Air kullanıyordum. Bu hafta 2017 macbook pro aldım 0 olarak. ve dediğiniz gibi Air modelinde 3 sene boyunca toplasanız 2 kere ısınmıştır bilgisayarım ama Pro modeli nedense 20-25dk video izlediğimde bile youtube'da klavyenin üst bölümü ve bilgisayarın altı ısınmaya başlıyor yavaştan. İşlemciden kaynaklı birşey herhalde ama bütün hepsi bu şekilde. O yüzden kafaya takmayın ve düz bir zeminde kullanın. Yatakta kullanınca dahada ısınıyor bendeki masaya geçince azalmaya başlıyor.
 

FIRTINA_S

Üyecik
Katılım
15 Tem 2018
Mesajlar
3
Puanları
1
2015 yılından beri Air kullanıyordum. Bu hafta 2017 macbook pro aldım 0 olarak. ve dediğiniz gibi Air modelinde 3 sene boyunca toplasanız 2 kere ısınmıştır bilgisayarım ama Pro modeli nedense 20-25dk video izlediğimde bile youtube'da klavyenin üst bölümü ve bilgisayarın altı ısınmaya başlıyor yavaştan. İşlemciden kaynaklı birşey herhalde ama bütün hepsi bu şekilde. O yüzden kafaya takmayın ve düz bir zeminde kullanın. Yatakta kullanınca dahada ısınıyor bendeki masaya geçince azalmaya başlıyor.
bende 3 sene macbook 12' kullandım.Yakın zamanda pro'ya geçtim.Aynen bahsettiğiniz gibi video izlerken bile klavye kısmı ve cihazın altı epey ısınıyor.Burada Core M ile Core i5 işlemcinin farkı olduğunu düşünüyorum.Bir de nette okuduğum Sierra'dan itibaren Fan'ın devreye girme kuralları ile ilgili bir durum olduğu. Macs Fan Control adında bir yazılım kurdum.Fan hızını istediğini gibi ayarlıyorsunuz.Şu an daimi 3000 rpm de çalıştırıyorum.Hem ses olmuyor hem de ısınma sorunu azaldı gibi. Coşkun Yılmaz Bey servise götüreceğini yazdığı için oradan ne gibi bir geri dönüş aldı merak ettim.
 

coşkun yılmaz

Üyecik
Katılım
12 Tem 2017
Mesajlar
20
Puanları
3
Konum
İSTANBUL
bende 3 sene macbook 12' kullandım.Yakın zamanda pro'ya geçtim.Aynen bahsettiğiniz gibi video izlerken bile klavye kısmı ve cihazın altı epey ısınıyor.Burada Core M ile Core i5 işlemcinin farkı olduğunu düşünüyorum.Bir de nette okuduğum Sierra'dan itibaren Fan'ın devreye girme kuralları ile ilgili bir durum olduğu. Macs Fan Control adında bir yazılım kurdum.Fan hızını istediğini gibi ayarlıyorsunuz.Şu an daimi 3000 rpm de çalıştırıyorum.Hem ses olmuyor hem de ısınma sorunu azaldı gibi. Coşkun Yılmaz Bey servise götüreceğini yazdığı için oradan ne gibi bir geri dönüş aldı merak ettim.
Servise götürmedim o sıralarda yeni dağıtılan high Sierra güncellemesini yükledikten sonra bu sorunu pek yaşamadım.yine ısınıyor ama normal karşılanacak düzeyde
 

nalannnss

Üyecik
Katılım
20 Ağu 2018
Mesajlar
2
Puanları
1
Servise götürmedim o sıralarda yeni dağıtılan high Sierra güncellemesini yükledikten sonra bu sorunu pek yaşamadım.yine ısınıyor ama normal karşılanacak düzeyde
bende uzun yıllar windows kullandıktan onra macbook proya gectim aynı şikayetler bande de oluyordu Coşkun Yılmaz bey. Servise götürdüm ve herhangi bir sıkıntı olmadığını söylediler. Size sadece tek bir soru sormak istiyorum fan çalışırken sadece sağ taraftan mı hava geliyor acaba? ilk aldığım zaman iki taraftan da gelirken yani o şekilde hatılıyorum, limdi sadece sağ taraftan geliyor. ve bu yuzden tekrar servise götürdüm ve bana dedikleri sey tek fanlı model olduğu için o şekilde olduğu. bana cevap verirseniz cok yardımcı olursunuz çok teşekkürler
 

coşkun yılmaz

Üyecik
Katılım
12 Tem 2017
Mesajlar
20
Puanları
3
Konum
İSTANBUL
bende uzun yıllar windows kullandıktan onra macbook proya gectim aynı şikayetler bande de oluyordu Coşkun Yılmaz bey. Servise götürdüm ve herhangi bir sıkıntı olmadığını söylediler. Size sadece tek bir soru sormak istiyorum fan çalışırken sadece sağ taraftan mı hava geliyor acaba? ilk aldığım zaman iki taraftan da gelirken yani o şekilde hatılıyorum, limdi sadece sağ taraftan geliyor. ve bu yuzden tekrar servise götürdüm ve bana dedikleri sey tek fanlı model olduğu için o şekilde olduğu. bana cevap verirseniz cok yardımcı olursunuz çok teşekkürler
açıkçası bu duruma hiç dikkat etmedim ama bundan sonra gözlemlemeye çalışıp size geri dönüş yapabilirim
 

coşkun yılmaz

Üyecik
Katılım
12 Tem 2017
Mesajlar
20
Puanları
3
Konum
İSTANBUL
Çok teşekkürler
Nalan Hanım merhabalar, bahsettiğiniz durumu bugün gözlemledim ve iki taraftan da gayet güçlü bir şekilde soğuk hava geldiğini farkettim.Bilginize

---- Mesajlar birleştirildi ----

Son durum nedir kardeşim ısınma problemin çözüldümü?
bilgisayar genel olarak yine ısınıyor ama sanırım bu nesilin özelliği gibi bir şey oldu bu.pek de sorun etmiyorum artık.
 
Son düzenleme:

festivalbootleg

Üyecik
Katılım
21 Eyl 2018
Mesajlar
1
Puanları
1
evet bende bu problemi araştırırken kendi mi burada buldum aynı sorun bende de var, ekte 2 pc nin özellikleri var ekran görüntülerini bırkatım, gördüğünüz gibi biri 2014 diğeri 2018 mayıs ayında alındı şu an 2 cihazda masada eski olandan çıt ses gelmezken 2018 mayıs ayında alınan
ısınıyor ve fanın sesini duyuyorum garantiye göndermeyin falan demiş bazı arkadaşlar gönderenlerde var sanırım bu ciddi bi problem olabilir genel bir senelerdir mac kullanıyorum bir sürü cihaz değiştirdim en verimsiz olanı bu çıktı

2014.png2017.png
 

Alvi

Üyecik
Katılım
22 May 2019
Mesajlar
4
Puanları
1
Merhaba,
Ben de geçen ay Media Markt’tan aldığım fakat hala daha yetkili teknik servislerden dönüp de kullanamadığım MacBook Pro 2017 13 inç touchbarsız i5 işlemcili cihazımın çok çabuk ısınma ve fan çalıştırma sorunu için yazıyorum. Aldığımın ertesi günü wifi bağlantısını sağlayıp safaride 5-10 dk dolaştım ve cihaz ısınmaya başladı. Durumdan şüphelenip bir dizi film platformundan video açtım ve 15-20dkda cihazın F tuşlarının olduğu ekranın hemen altındaki yerde aşırı ısınma oldu ve yüksek sesli fan çalışmaya başladı. Daha önceki Air kullanımımda hiç böyle bir şeyle karşılaşmamıştım.Yüksek fiyat performans bir cihazda bunun problem olduğunu düşünüp Apple Destekte beni aramalarını istediğim bir randevu oluşturdum.Ertesi gün arandım durumu anlattım ve bana görüşmemizde cihazın kurulum aşamasında bunun olabileceği son güncellemeleri yapmamız gerektiğini sonrasında da biraz zaman verip cihazın CPU% kontrollerini yapmam gerektiği söylendi. Telefondaki yetkiliyle birlikte Mojave güncellemesini yaptım biraz bekleyip denilen kontrolü gerçekleştirdiğim de sanırım olması gereken kernel_taskın görünmediğini, bomboş bir cihazın işlemlerde 280-300 çalışma gösterdiğini ve en önemlisi sorunumun hala devam ettiğini bildiren bir görüşme daha yaptım. Onlarda sorunun o halde donanımsal olduğunu ve Media Markta götürüp iade istemiyle işlem başlatmam gerektiğini söylediler. Yani cihazı aldığımın 3. günü geri götürdüm. Media Markt Apple yetkili teknik servisinin doa raporu olmadan iade alamayacağını ve cihazın servise gitmesi gerektiğini söyledi. Cihaz gitti ve ben bu süre zarfında hep Apple destekle telefon ve maille iletişim halindeydim. Aslında gerçek olmayan bilgilerle oyalandığımı bilmiyordum. (2 hafta sonra nihayet Media Markt müşteri hizmetlerine ulaşabildiğimde cihazımın Apple Desteğin bana söylediği gibi KVK teknik serviste değil Ofis iletişimde olduğunu ve Apple Desteğin konuşmalarımızda söylediği KVK’ya attıkları ve aldıkları maillerin böylelikle aslında hiç olmadığı ortaya çıktı.8-9 maille ve 10 küsür telefon görüşmesiyle çok güzel oyalandım.) 2 hafta sonra cihaz Ofis İletişimden donanımsal bir soruna rastlanmadığı ama yazılım yenilenmesiyle geri gönderildiğini söyleyen bir raporla Media Markta geldi.Cihazı orada açıp sorunun devam edip etmediği kontrol ettim. 20.dkya gelmeden yine el yakmaya başlayınca raporu görmek istediğimi söyledim.Raporun 2 günlük cihazın lekeli çizikli vs olduğu ve kernel_taskın görünmemesine CPU anormalliğine değinilmeden, herhangi bir soruna rastlamadıklarına ama yine de format atıldığı gibi saçma bir şekilde tutulduğunu gördüm.Madem bir sorun yoktu neden yeni bir cihaz format atılıp gönderiliyor ve jelatinini dahi daha çıkarılmayan bir ürün nasıl görsel sorunlar içerebilir anlayamadım. Media Markt çalışanları da tüm bunlara şahit oldular. Cihaz görünüm olarak tertemizdi ve sorunu olduğu gibi devam ediyordu. Kendileri servise gönderdikleri zaman sıklıkla ret cevabı aldıklarını ben kendim gönderirsem çözüm olacağını söylediler. Cihazı aldım ve hemen ilimdeki Zenteche götürdüm. Durumu anlattım ve Bana Ofis iletişimin yarı özel olduğunu Media Markt’ın aslında sorunu kendileri bile görüyorsa teslim alması gerektiği vs söylendi. Tekrar rapor tutulup servise gönderildi. 2 hafta sonra bugün aldığım mesajsa sorun tespit edilmediği cihazın geri tarafıma gönderileceği oldu. Anlamadığım şey yalnız ben değil Media Markt ve Zentech şube çalışanları aynı model ürünle karşılaştırıp benimkindeki anormalliği nitel olarak bile fark ediyorsa nasıl oluyor da bu servislerden olumsuz cevap alıyorum? Bu cihaz içinde hiçbir şey olmadan Safari’de, bir video izlemede 20dkda böyle oluyorsa program yüklediğimde ne olacak bu ısınma ve fan?Cihazı alalı bugün tam bir ay oldu ve henüz kullanamadım ve hala ben de değil.Bir haftadır da Zentech kargolasın diye bekliyorum. Durumla ilgili nasıl bir yol izlemeliyim bilmiyorum da ilk kez böyle bir şeyle karşılaşıyorum. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
 

bucurOmer

Üyecik
Katılım
30 May 2019
Mesajlar
1
Puanları
1
Merhaba,
Ben de geçen ay Media Markt’tan aldığım fakat hala daha yetkili teknik servislerden dönüp de kullanamadığım MacBook Pro 2017 13 inç touchbarsız i5 işlemcili cihazımın çok çabuk ısınma ve fan çalıştırma sorunu için yazıyorum. Aldığımın ertesi günü wifi bağlantısını sağlayıp safaride 5-10 dk dolaştım ve cihaz ısınmaya başladı. Durumdan şüphelenip bir dizi film platformundan video açtım ve 15-20dkda cihazın F tuşlarının olduğu ekranın hemen altındaki yerde aşırı ısınma oldu ve yüksek sesli fan çalışmaya başladı. Daha önceki Air kullanımımda hiç böyle bir şeyle karşılaşmamıştım.Yüksek fiyat performans bir cihazda bunun problem olduğunu düşünüp Apple Destekte beni aramalarını istediğim bir randevu oluşturdum.Ertesi gün arandım durumu anlattım ve bana görüşmemizde cihazın kurulum aşamasında bunun olabileceği son güncellemeleri yapmamız gerektiğini sonrasında da biraz zaman verip cihazın CPU% kontrollerini yapmam gerektiği söylendi. Telefondaki yetkiliyle birlikte Mojave güncellemesini yaptım biraz bekleyip denilen kontrolü gerçekleştirdiğim de sanırım olması gereken kernel_taskın görünmediğini, bomboş bir cihazın işlemlerde 280-300 çalışma gösterdiğini ve en önemlisi sorunumun hala devam ettiğini bildiren bir görüşme daha yaptım. Onlarda sorunun o halde donanımsal olduğunu ve Media Markta götürüp iade istemiyle işlem başlatmam gerektiğini söylediler. Yani cihazı aldığımın 3. günü geri götürdüm. Media Markt Apple yetkili teknik servisinin doa raporu olmadan iade alamayacağını ve cihazın servise gitmesi gerektiğini söyledi. Cihaz gitti ve ben bu süre zarfında hep Apple destekle telefon ve maille iletişim halindeydim. Aslında gerçek olmayan bilgilerle oyalandığımı bilmiyordum. (2 hafta sonra nihayet Media Markt müşteri hizmetlerine ulaşabildiğimde cihazımın Apple Desteğin bana söylediği gibi KVK teknik serviste değil Ofis iletişimde olduğunu ve Apple Desteğin konuşmalarımızda söylediği KVK’ya attıkları ve aldıkları maillerin böylelikle aslında hiç olmadığı ortaya çıktı.8-9 maille ve 10 küsür telefon görüşmesiyle çok güzel oyalandım.) 2 hafta sonra cihaz Ofis İletişimden donanımsal bir soruna rastlanmadığı ama yazılım yenilenmesiyle geri gönderildiğini söyleyen bir raporla Media Markta geldi.Cihazı orada açıp sorunun devam edip etmediği kontrol ettim. 20.dkya gelmeden yine el yakmaya başlayınca raporu görmek istediğimi söyledim.Raporun 2 günlük cihazın lekeli çizikli vs olduğu ve kernel_taskın görünmemesine CPU anormalliğine değinilmeden, herhangi bir soruna rastlamadıklarına ama yine de format atıldığı gibi saçma bir şekilde tutulduğunu gördüm.Madem bir sorun yoktu neden yeni bir cihaz format atılıp gönderiliyor ve jelatinini dahi daha çıkarılmayan bir ürün nasıl görsel sorunlar içerebilir anlayamadım. Media Markt çalışanları da tüm bunlara şahit oldular. Cihaz görünüm olarak tertemizdi ve sorunu olduğu gibi devam ediyordu. Kendileri servise gönderdikleri zaman sıklıkla ret cevabı aldıklarını ben kendim gönderirsem çözüm olacağını söylediler. Cihazı aldım ve hemen ilimdeki Zenteche götürdüm. Durumu anlattım ve Bana Ofis iletişimin yarı özel olduğunu Media Markt’ın aslında sorunu kendileri bile görüyorsa teslim alması gerektiği vs söylendi. Tekrar rapor tutulup servise gönderildi. 2 hafta sonra bugün aldığım mesajsa sorun tespit edilmediği cihazın geri tarafıma gönderileceği oldu. Anlamadığım şey yalnız ben değil Media Markt ve Zentech şube çalışanları aynı model ürünle karşılaştırıp benimkindeki anormalliği nitel olarak bile fark ediyorsa nasıl oluyor da bu servislerden olumsuz cevap alıyorum? Bu cihaz içinde hiçbir şey olmadan Safari’de, bir video izlemede 20dkda böyle oluyorsa program yüklediğimde ne olacak bu ısınma ve fan?Cihazı alalı bugün tam bir ay oldu ve henüz kullanamadım ve hala ben de değil.Bir haftadır da Zentech kargolasın diye bekliyorum. Durumla ilgili nasıl bir yol izlemeliyim bilmiyorum da ilk kez böyle bir şeyle karşılaşıyorum. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
Firma eğer size yardımcı olmamakta diretiyorsa -Tüketici Mahkemesine- online olarak başvuru yapabilirsiniz. Buna benzer problemler yaşadım başka bir bilgisayarda. Tüketici mahkesine 5-6 ay içinde gelişme sağlar, bu olay için 1 tane bilirkişi atar. Bilirkişiye bilgisayarı götürürsünüz ve detaylı olarak bir rapor tutar ve lehinize olur. Bu rapor sonrasında tüketici mahkemesi kararı %99.9 leyhinize verir. Süreç biraz uzun fakat emin olun bu tarz firmalarla uğraşmak gerekli. Tüketici olarak ürünün ayıpsız misliyle değişim hakkınız var. Tüketici mahkemesi kararı sonrasında firma ayıpsız ürünle değişim sağlamazsa icra aracılığıyla ayıpsız ürünün icrasına gidilir, elimizde ürün yok derler ise ürünün güncel fiyatı üzerinden bir tutar belirlenir (bilirkişi yapar tutar belirlenmesini). Bu tutarın icrası yapılır. Şuan bu tarz bir durumun sonuçlandırılmasını bekliyorum, firma bayağı uğraştırdı, kazandım fakat para hesaba yatmadan güvenememekteyim.

Size tavsiyem bu tarz firmalarla iletişiminizi mail aracılığı ile yapmanız (delil olarak kullanmak için) ve kesinlikle şuan elinizde bulunan bilgisayarı yeni bilgisayarı anında vermeleri şartıyla teslim etmeniz. Servise gönderilecek falan derlerse kabul etmeyin -bence-. Benim sorun yaşadığım firma başka bir firma fakat hukuki yollara başvuracaksanız tecrübelerimi paylaşabilirim. Kendilerine tüketici mahkemesine başvuracağınızı ve tüketici hakkınız olan ayıpsız misliyle değişim hakkınızı kullanmak istediğinizi uygulamaları halinde mahkeme yoluna gideceğinizi belirtiniz.
 
Üst
stat counter