Marmaray arızalandı

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


hidoriumen

Asistan
Katılım
30 Eyl 2012
Mesajlar
145
Puanları
0
asıl korktuğum mevzu şu.

19. yüzyılda geçen filmlerde hatırlayacağımız üzere sokak kenarlarında kahinler vardı.Doğaüstü olarak inandığı bir takım olaylardan sonra "Öleceğiz şeytan askerlerini dünyaya gönderdi." diye bağırır durulardı.Hatırladınız mı o anı.
Heh! bu durum inşallah bu ülkede olmaz.Ne biliyim marmaray insanlığın sonunu getirecek sakın ha binmeyin diye kıyıda köşede bir kaç insan görmeyiz umarım.Çünkü o yöne döğru gidiyoruz.

Gerçi o dönemdeki kişilerin azalacağını düşünmüştüm ama gün geçtikçe çoğalıyorlar.Hatta o sahnelere gülüyorduk falan ama şimdi toplanıp yapıyorlar."Köprü yapma yol yapma hava alanı yapma" gibi bağırıp duruyorlar bu kez.Sebep?

Kendilerini iş makinalarının önüne atıp ağaçları koruyan kişiler var."bu ağacı kesersen insanlığın sonu gelecek" der gibiler sanki.

o dönemlere doğru gidiyoruz arkadaşlar.Yakındır.
O kafa ağacın önüne atlayan insanlarda yok kardeşim merak etme,hurafelerle,kehanetlerle yaşayan kesim belli.Laik cumhuriyetçi ve demokrasiyi sindirmiş olan insanlar tamamen bilimsel olan bilgilerle bunu söylüyorlar,sebep diye sormuşsun ona buna rant sağlamak olabilir mi?Kesilen bir iki ağaç değil,koca ormanlar hemde başbakan bunu kendiside söylemişken "çark" tekrar devreye giriyor,neden?Çünkü ülkede mal kalmadı satacak,bakir el değmemiş ve çok değerli toprakları satacaklar,üretmeyen ekonomi zaten bu ülkede 60 yıldır devredeydi ama son 10 yılda tamamen pazar olduk,farkında değil misiniz?Hizmetçi olduk,pazarlamacı olduk,hammadde bile olduk ama üretici olamadık.Hala ağaç mağaç sırf kin,hep kin...Ağaç konusunda hadis bile var bildiğim kadarıyla...Bari ona itimat edin.Adamlar kesip biçiyorlar,parselleyip satıyorlar,bizde burada ancak birbirimize laf anlatmaya çalışıyoruz.Maşallah...

Marmaray'a gelince Türkiye için güzel bir proje,keşke Türk mühendisler,mimarlar vs yapsalardı da paramız(Yani özkaynaklarımız)ülkede kalsaydı.Bizde bunu konuşsaydık,ama Japonlar yaptı(tekrar)olsun,ama arkadaş bi kol çekmeyle koskoca tren arızalanır mı?Onca zaman?Bir arkadaşında dediği gibi öyleyse bile çık videoyu yayınla herkes görsün iş bitsin,ama başbakan şimdi Cuma ya yayınlar onuda...
Bu ülke ne çektiyse bu körükörüne fanatiklikten çekiyor.Artık atın üstünüzden şu fanatiklikliği,inanç fanatizm değildir.İnanmak için geçerli sebep gerekir,fanatizm sebepsizdir.Aklı başında insanın yapacağı iş değildir.
Saygılar...
 

mustang

Dekan
Katılım
30 Eki 2008
Mesajlar
8,668
Puanları
48
Katılım
8 Eki 2011
Mesajlar
54,508
Puanları
113
Elinin altında internet denen bir şey var.
Araştırırsan bulursun.
Şu an telden bağlanıyorum.
Galiba atv haberde izlemiştim.
Bi bakıver bi zahmet.

- - - Mesaj Güncellendi - - -



Sende gör o zaman sdn okuru.
Benim görmem sana yeterli ise boşboş konuşma bi zahmet.
sdn okuru niklilere alıntı yapma hiç boşuna uğraşıyorsun ciddi olsaydı kayıt olur öyle yazardı bir ara bulur izlerim video'yu ünlü türk büyüğü derkiki ne zaman birilerinin yaptığı faydalı işleri o birilerini sevmediğimiz için karalamazsak o zaman medeni oluruz demiş ...
kimin dediğini bilmiyorum.
 

execute

Asistan
Katılım
15 Şub 2011
Mesajlar
469
Puanları
0
Tamamlanıp hizmete başlayarak ülkenin yarısını sevindiren Marmaray, yaptığı arızalar nedeni ile de ülkenin diğer yarısını da sevindirerek, tüm yurdun sevinç kaynağı olmaya devam ediyor...

Bu vatanın evladı arıza yaptığı diye sevineceğine, inşallah hemen düzeltirler, sorun kalmaz, daha iyisini yaparlar diye dua ve temenni etmeli.
 

Karargaht

Dekan
Katılım
14 Kas 2007
Mesajlar
9,284
Puanları
48
Arkadaş, içeriğe bak başlığa bak!

Bu haber yapanların art niyeti başlıktan belli.

İçerikte diyo ki: yolcuların el freni çekmesi sonucu trenin durduğu anlaşıldı.

Başlıkta diyo ki: Marmaray arızalandı.

Tabi imdat frenini oraya treni bozsun diye koymuşlar.
 

orcnd

Dekan
Katılım
13 Eki 2008
Mesajlar
6,385
Puanları
63
Konum
İstanbul
imdat kolu çekilmemiş ve bir arıza söz konusu olsa bile bence büyük bir sorun sayılmaz.
projenin en önemli olan kısmı deniz altından geçecek tünel tamamlandı. bundan sonrası bir şekilde çözülür.
eğer arıza elektronik ise elektronik sistemler başka bir firmaya ihale edilir sorun çözülür.

buradaki en büyük sorun başarının da başarısızlığın da siyaset malzemesi olması.
gerçi bu günlerde ahlak konuları bile siyaset malzemesi. dolayısıyla konunun buraya gelmesi pek şaşırtıcı değil
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
yalan acil durumda çekilmesi için konulan kol çekildi diye sistem arıza yapmaz... metro sistemi bozuk... hatalı kabullenemiyorlar...
 

mustang

Dekan
Katılım
30 Eki 2008
Mesajlar
8,668
Puanları
48
Sdn okuruna bak hele.
Kendine güvenip bir üyelik bile alamamış,Devleti yalancılıkla itham ediyor.
Hadi oradan.
 

berinark

Asistan
Katılım
31 Ara 2011
Mesajlar
452
Puanları
0
İlk kez böyle bir sistemle tanışıyoruz. Birtakım aksaklıklar olması doğaldır. Kimin hatası varsa kısa zaman içinde çözülecektir. Abartmaya gerek olmadığını düşünüyorum. Yok arızalandı, yok insanlar kolu çekti diye manşet atmaya gerek yok. Popüler ve üzerinden siyaset yapılan bir sistem olduğu için "haberciler" reyting uğruna konuşuyorlar. İnş kısa süre içinde memleket insanına faydası herkes tarafından görülecektir. Bence çok başarılı bir yatırım.
 

VincentVega

Profesör
Katılım
29 Ağu 2007
Mesajlar
2,666
Puanları
38
İlk kez böyle bir sistemle tanışıyoruz. Birtakım aksaklıklar olması doğaldır. Kimin hatası varsa kısa zaman içinde çözülecektir. Abartmaya gerek olmadığını düşünüyorum. Yok arızalandı, yok insanlar kolu çekti diye manşet atmaya gerek yok. Popüler ve üzerinden siyaset yapılan bir sistem olduğu için "haberciler" reyting uğruna konuşuyorlar. İnş kısa süre içinde memleket insanına faydası herkes tarafından görülecektir. Bence çok başarılı bir yatırım.
ilk defa mı? marmaraydaki trenin taksim metrosundan ya da kadıköy-kartal metrosundan farkını söyler misin? ha bir de unutmadan, marmarayın trenleri marmaray açılmadan önce söğütlüçeşme-gebze banliyö hattında da çalışıyordu.
 

uma350

Profesör
Katılım
16 Ocak 2010
Mesajlar
4,413
Puanları
0
Meyve veren ağaç taşlanır.
Eğer birileri sevilmiyorsa bir kesim tarafından ağzıyla kuş tutsa yaranamaz.
Diyelim ki Marmaray arızalı olmuş olsun, o zımbırtılarla (fren vs.) alakalı olmasın. Bu neyi değiştirir ?
Sonuçta birileri millet faydalansın diye birşeyler yapmaya çalışmış, bir çaba var ortada bir emek var.
4 4 lük çalışan bir iş ben hiç görmedim. Muhakkak sıkıntılar olur, bunlar çözülecek şeyler.
Adam koca denizin altından yol götürüyor, bunu kimse söylemiyor takdir etmiyorda tren arızalanmış ona takıyorlar.
Nedir karalamaya çalışmak ? Dert nedir ?
Yapılanlar hiç yapılmasaydı daha mı iyiydi ?
Vicdanınızla konuşun biraz.
Hoş gerçi sizlerin sayesinde her gün seçim zamanlarında yaptığım tercihlerin ne kadar doğru olduğunu görüyorum.
Teşekkür de etmek lazım sizlere.
O kafadaki insanlarla aynı yolda olamazdım zaten.
Dileğim çamur atmak yerine daha güzellerini sizin gibilerin kazandırması memleketimize.
Nasıl olacaksa artık.. Hayırlısı.
 

berinark

Asistan
Katılım
31 Ara 2011
Mesajlar
452
Puanları
0
ilk defa mı? marmaraydaki trenin taksim metrosundan ya da kadıköy-kartal metrosundan farkını söyler misin? ha bir de unutmadan, marmarayın trenleri marmaray açılmadan önce söğütlüçeşme-gebze banliyö hattında da çalışıyordu.
Farkettiysen ilk kez bu trenleri kullanıyoruz yazmadım ben. Her unsuru hesaba kattığımızda ortaya kompleks bir sistem çıkıyor. Olay trenlerde bitmiyor yani. Tünelin enerji ihtiyacı, trenlerin enerji ihtiyacından daha fazla mesela(sürekli basınç ayarlanması, havalandırma vs. yüzünden). Ayrıca, Banliyö hattında çalışırken trenler bu kadar mesai yapmıyordu. Aynı anda bu kadar çok yolcu taşımıyordu. Ayrıca bu trenler birim zamanda bu kadar çok enerji tüketmiyordu. Sonuç olarak ortada yeni bir sistem var. Bu sistemin düzenli çalışması içinde zamana ihtiyaç var. Son olarak 15 gün ücretsiz olmasını çok yanlış buluyorum. Tamamen siyasi bir olay. Tabi bazı gazetelerin bu konuda attıkları manşetlerde aynı şekilde...
 

VincentVega

Profesör
Katılım
29 Ağu 2007
Mesajlar
2,666
Puanları
38
Farkettiysen ilk kez bu trenleri kullanıyoruz yazmadım ben. Her unsuru hesaba kattığımızda ortaya kompleks bir sistem çıkıyor. Olay trenlerde bitmiyor yani. Tünelin enerji ihtiyacı, trenlerin enerji ihtiyacından daha fazla mesela(sürekli basınç ayarlanması, havalandırma vs. yüzünden). Ayrıca, Banliyö hattında çalışırken trenler bu kadar mesai yapmıyordu. Aynı anda bu kadar çok yolcu taşımıyordu. Ayrıca bu trenler birim zamanda bu kadar çok enerji tüketmiyordu. Sonuç olarak ortada yeni bir sistem var. Bu sistemin düzenli çalışması içinde zamana ihtiyaç var. Son olarak 15 gün ücretsiz olmasını çok yanlış buluyorum. Tamamen siyasi bir olay. Tabi bazı gazetelerin bu konuda attıkları manşetlerde aynı şekilde...
Yanlışının nerede olduğunu söyleyeyim. Dünyada bu tür sistemler hizmete açıldığında tam anlamıyla hazır olurlar. Madem bu sistem bu kadar karmaşık, o karmaşıklığı çözecek kadar hazır değilmiş demekki. Hizmete açılmaya hazır değilmiş. Sistem zamanla oturur lafı sadece Türkiye'de oluyor.Sistem ya oturmuştur ya da oturmamış eksiktir. Zamanla düzelir gibi birşey söz konusu olamaz. Ne plan var ne proje var. Bir adamın lafına göre devlet yürütülüyor.
 

esatceza

Asistan
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
104
Puanları
0
beyler olaya açıklık getireyim. ben marmarayda sinyalizasyonda çalısıyorum.imdat kolu çekildiği anda acil durum senaryosu uygulanır(yangın,arıza,yolcu acil durumu vs.) bunun içinde sistem acil duruma geçti. acil durum olmadıgı anlaşılınca sistem 0 lanıp yenıden başlatılması gerkiyor. bunun içinde belli bir süre.İMDAT KOLUNUN ÇEKİLMESİ TAMAMEN KASITLI olarak yapıldı.Trende de görevliydim elemanın biri oynuyordu kapılarda dedim ne yapıyorsun kurcalama dedim.Adam ''sanane oynayamaz mıyım demez mi'' diger istasyon güvenlik aldı bu elemanı. 15 gün ücretsiz olmasından dolayı ne kadar işsiz çapulcu beleşçi mezarcı görmemiş insan varsa bindi. Adam 15 kez A.ÇEŞME-K.ÇEŞME arası gidip geldiğini söylüyor
 
Üst
stat counter