Metrobüs arızalanınca bakın ne oldu?

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


theotto

Asistan
Katılım
11 Nis 2013
Mesajlar
483
Puanları
16
Universite de istanbul ya da ankara dusunuyorum da iki sehirde de ogrenci icin ulasım sıkıntısı cok mu olur


Not:Adana'lıyım
 

ahky

Profesör
Katılım
17 Kas 2007
Mesajlar
4,554
Puanları
48
Yetmiyor abi artık hiç birşey, dakika başı çıkıyor Zincirlikuyu dan ama nafile. Zamanında avcılar istikametine bi Metro hattı yapılsaymış iyiymiş.
 

muratteas

Dekan
Katılım
11 Şub 2009
Mesajlar
9,635
Puanları
48
bu metrobüs güzelde niye 3 şeritli yapmamışlar? belli noktalara hatta kalan araç ihtimaline karşı kurtarma cepleri niye yok?
iki şerit yetmiyor mu ?

iyi ki istanbulda yaşamıyorum.

Değerli üyeler;

Metrobüs yolları yapılması için E5 karayolundaki emniyet şeritleri iptal edilip, metrobüs yolları yapıldı. 1 gidiş 1 geliş. 2+2 yapsalar E5 trafiği ne olurdu sizce? Yıllarını harcamış mühendislerden çok iyi düşünüyorsunuz. :)
 
Katılım
8 Eki 2011
Mesajlar
54,591
Puanları
113
Değerli üyeler;

Metrobüs yolları yapılması için E5 karayolundaki emniyet şeritleri iptal edilip, metrobüs yolları yapıldı. 1 gidiş 1 geliş. 2+2 yapsalar E5 trafiği ne olurdu sizce? Yıllarını harcamış mühendislerden çok iyi düşünüyorsunuz. :)
daha kötü e5'i daha güvensiz yapmışlar demek metrobüs ölmüş ...
 

lamantra

Asistan
Katılım
27 Eyl 2013
Mesajlar
111
Puanları
0
Bu günlerde sık karşılaşılan birşey okullar açılınca daha beter oldu
 

tatar59

Asistan
Katılım
10 Ocak 2009
Mesajlar
467
Puanları
18
Bütün güzergah boyunca 3 şerit yapmanın bir mantığı yok.Zaten E-5 karayolunun müsait olduğu belli aralıklarda metrobüs yolu genişliyor ve kenarlarda cepler bulunuyor.Arızalanan veya arızalanmak üzere olan metrobüsler o ceplere çekiliyor.Lakin durak üzerinde arızalandıysa metrobüs o zaman yol tıkanıyor.Metrobüs çekicisi bekleniyor ve trafikte olmuşsa çekicinin gelmesi biraz uzun sürebiliyor.

Bazı arkadaşların dediği gibi metrobüs vadesini doldurdu artık.Ancak "yok metrobüs şöyle, yok metrobüs böyle, yok niye metrobüs yaptılarda metro yapmadılar, yok bunlar hiçbir işten anlamıyor" gibi yorumlar yaparak kendi cahilliklerini ve aciziyetlerini meydana çıkarmasınlar.

Metrobüsün 6 yıllık bir geçmişi var.6 yıl önce İstanbul trafiği kitlenmek üzereydi ve çok acil bir çözüm gerekiyordu.O zamanın şartlarını ve İBB'nin ekonomik durumunu göz önünde bulundurursak en etkili ve en hızlı çözüm metrobüstü.O zamanlarda çok hızlı bir şekilde metrobüs yolları yapıldı ve 17 eylül 2007'de Avcılar-Topkapı güzergahı açıldı.Sonrada 4 aşamalı olarak güzergah uzatıldı ve son haliyle bir öğrenci 1 TL verip Beylikdüzünden, Söğütlüçeşmeye gidebiliyor.
Lakin günümüz itibariyle metrobüs artık İstanbulun yükünü kaldıramıyor.Yetersiz geliyor.Bu nedenle yerini metroya bırakacağı İBB Başkanı tarafından birçok kez açıklandı.

Metro-Tramvay çok maliyetli ve yapımı çok uzun süren bir ulaşım aracı.6 yıl önce mevcut metrobüs güzergahında metro-tramvay yapılmaya kalkışılsaydı belki hala yapımı devam ediyor olurdu.O günden bugünede metrobüsle hiç tanışmamış olacaktık ve zaten kötü olan İstanbul trafiği şu zamana kadar katliam haline gelicekti.Şimdiki hedefimiz metrobüsün yerini metronun alması.Gerekli çalışmalar, projeler, bütçe, altyapı ve doğru zaman geldiğinde Metro yapımı başlıcak Allah'ın izniyle ...
Bütün güzergah boyunca 3 şerit yapmanın bir mantığı yok.Zaten E-5 karayolunun müsait olduğu belli aralıklarda metrobüs yolu genişliyor ve kenarlarda cepler bulunuyor.Arızalanan veya arızalanmak üzere olan metrobüsler o ceplere çekiliyor.Lakin durak üzerinde arızalandıysa metrobüs o zaman yol tıkanıyor.Metrobüs çekicisi bekleniyor ve trafikte olmuşsa çekicinin gelmesi biraz uzun sürebiliyor.

Bazı arkadaşların dediği gibi metrobüs vadesini doldurdu artık.Ancak "yok metrobüs şöyle, yok metrobüs böyle, yok niye metrobüs yaptılarda metro yapmadılar, yok bunlar hiçbir işten anlamıyor" gibi yorumlar yaparak kendi cahilliklerini ve aciziyetlerini meydana çıkarmasınlar.

Metrobüsün 6 yıllık bir geçmişi var.6 yıl önce İstanbul trafiği kitlenmek üzereydi ve çok acil bir çözüm gerekiyordu.O zamanın şartlarını ve İBB'nin ekonomik durumunu göz önünde bulundurursak en etkili ve en hızlı çözüm metrobüstü.O zamanlarda çok hızlı bir şekilde metrobüs yolları yapıldı ve 17 eylül 2007'de Avcılar-Topkapı güzergahı açıldı.Sonrada 4 aşamalı olarak güzergah uzatıldı ve son haliyle bir öğrenci 1 TL verip Beylikdüzünden, Söğütlüçeşmeye gidebiliyor.
Lakin günümüz itibariyle metrobüs artık İstanbulun yükünü kaldıramıyor.Yetersiz geliyor.Bu nedenle yerini metroya bırakacağı İBB Başkanı tarafından birçok kez açıklandı.

Metro-Tramvay çok maliyetli ve yapımı çok uzun süren bir ulaşım aracı.6 yıl önce mevcut metrobüs güzergahında metro-tramvay yapılmaya kalkışılsaydı belki hala yapımı devam ediyor olurdu.O günden bugünede metrobüsle hiç tanışmamış olacaktık ve zaten kötü olan İstanbul trafiği şu zamana kadar katliam haline gelicekti.Şimdiki hedefimiz metrobüsün yerini metronun alması.Gerekli çalışmalar, projeler, bütçe, altyapı ve doğru zaman geldiğinde Metro yapımı başlıcak Allah'ın izniyle ...
Şöyle konularda sırf kendinize yakın hissettiğiniz adamları övme cabanıza bayılıyorum ya. Ne kadarda iyimser bir yorum dimi. Çok bişey anlamaya gerek yok. Sabah 6 dan saat 9 a kadar tıklım tıklım oluyor metrobusler. O şöförleri özelliklemi seçmişler nasıl bi kafa yapıları var ben çözemiyorum iki saniye çok değil iki saniye düşünce beyni hükmedicek ama yapmıyolar en öndeki 3 metrobus tıka basa dolu duragın yetti kadar metrobusler arka arkaya duruyor. Hadi 3 araba durdu ve doldu basıp gidiyolar onların dibinden gelen 3 tanesinin içersinde toplasan 50 kişi yok ama o duramıyor. Ve bu zincirleme taa zincirlikuyuya kadar devam ediyor. 3 metrobus arka arkaya onlardan 40 saniye aralıklarla 3 er metrobus daha gelse bu doluluk olmaz metrobus sayısı fazla kullanmayı bilen yok. Hadi şöförlerin umrunda degil sekranizasyon çok mu zor aynı hat üzerindeki metrobusleri göstericek programla şöförlere bu kolaylık saglanır ve onlarda grup halinde ilerlemek için mesafe bırakabilirler öndeki 3 metrobus duraktan hareket edince diger 3 u yanasabilir çok büyükte maliyet gerektirmiyo. Metrobuslerin nasıl çalıştıgını bilmiyodular aldıklarında. Türkiyeye geldiğinde kapılarının ters oldugunu farkettiler hatta belediyede toplantı olmustu o zamanlar hey gidi hey neler oluyoda neleri biliyoruz bi akıllı çıkıp ters yapalım olsun bitsin dedide çözdüler sorunu. Ayrıca durak giriş ve çıkışlarına metrelerce duba diziceklerine park alanı yapılabilirdi. orda 2 metrobus sıgıcak kadar alan var her durakta hep iyimser hep iyimsersiniz ya istanbulun trafigi kitlenmek üzereyken sadece bu çözüm varmış tespite bakarmısın yani yapılanları övmek için bukadar gözü kör yorum yapılmaz arkadasım neden okadar para harcandı o zaman neden yokuş çıkamayan araba alındı neden bunlar türkiyeye gelince ögrenildi niye onlarca metrobüs yatıyo madem kısa süreli 1 metrobus alıncak paraya 2 tane belediye otobusu alınırdı son model onları koysalardı hem bukadar sorun cıkartmaz hemde yokuşun alasını çıkardı mecidiyeköye giderken titreme geliyo metrobuse o yokusu cıkarken ha bozuldu ha bozulcak ha durcak diye aklı çıkıyo insanın sanki istanbul trafigi çok rahatladı bayrampaşa gaziosmanpaşa arası toplasan 15 km den fazla değildir 15 km lik yolu ben her aksam 45 dakikada gidiyosam ilgilenilmeyen ciddi sorunlar var demektir. Bunun metrobusle alakası yok yapıştırcagını tahmin ettigim için söylüyorum ilgisizlik var hadi gop meydaninda cuma günleri o meydan namaz için doluyo diye dokunmuyosun tamam dokunma ama orda ortasında sadece çalışmayan su havuzu olan parkı tutmanın mantıgı nedir yada rami yoluna giden kısma bi üst geçit yaparsın ki alan çok müsayit olur biter neyi bekliyolar anlamadımki. Tamam çok sey yapmıs olabilirler ama yapılabilitesi olupta yapılmayan seyleride yaz yorumlarına kral ilan etmeye gerek yok birilerini..
 

El Padrino

Dekan
Onursal Üye
Katılım
15 Şub 2007
Mesajlar
6,051
Puanları
48
Burda kendini harcamak yerine IBB'de ulaşım muduru olmayi deneseydin keske.Nede guzel herseye cozum bulmussun.Memleketteki son akilli sensinde, milyonlarca insan senin aklina gelenleri ruyasinda bile goremiyor.Buyuk dehasın sen buyuk !

Findik kadar beyniyle Istanbul trafigini cozdu.6 yil once Istanbul trafigi iett otobusleri yuzunden felc haldeydi zaten.Adam diyor "metrobus alacagimiza iett alsaydik.Atsaydik E-5 e canavar gibi giderdi"

Tabi tabi.Eger trafik 1 metre akabilirse giderdi o canavar iett ler ...

Kendinizi kahraman ilan etmeyi cok seviyorsunuz kardesim.Sizin ruyalarinizda goremediklerinizi, hayallerinize bile sigmayacak fikirleri, projeleri bu ülkenin yoneticileri her dakika dusunuyor.Sizin iciniz rahat olsun.Hersey sirasi ve zamani geldigi zaman olacak.Ne yazik ki "OL" deyince "OLDURABILECEK" bir Tanrı-Insan Dunya'ya gelmedi.Varsa oyle bi tanidiginiz buyursun gelsin...
 

REDFOKS

Kürşad'ın Kırkıncı Çerisi Ϝ ϓ ſ Ϟ
Katılım
31 Ocak 2009
Mesajlar
18,295
Puanları
63
Metrobüs başlı başına hatadır. İstanbul'un trafiğine bir çözüm getirdiği de yok. Toplu ulaşım sorununu çözmek isteyenler Moskova'nın toplu ulaşım sorunu nasıl çözülmüş baksın biraz örnek alsınlar.
 

siriusian

Üyecik
Katılım
5 Ara 2008
Mesajlar
93
Puanları
0
Bunların hepsi abartı arkadaşlar tamam metrobüs olağan üstü bir çözüm değil ve bir şekilde düzenlenmesi gerekecek ama ben 3 senedir Londra'da yaşıyorum dünyadaki sayılı metro sistemlerinden birine sahipler ama aynı şekilde rayın ortasında bir tren kalınca aynı görüntü onlarda da oluşuyo yüzlerce kişi duraklarda bekliyo vs. birde tünelin içinde karanlıkta sıkışanları düşünün bu kadar yaygara koparmıyolar..
 

El Padrino

Dekan
Onursal Üye
Katılım
15 Şub 2007
Mesajlar
6,051
Puanları
48
Bunların hepsi abartı arkadaşlar tamam metrobüs olağan üstü bir çözüm değil ve bir şekilde düzenlenmesi gerekecek ama ben 3 senedir Londra'da yaşıyorum dünyadaki sayılı metro sistemlerinden birine sahipler ama aynı şekilde rayın ortasında bir tren kalınca aynı görüntü onlarda da oluşuyo yüzlerce kişi duraklarda bekliyo vs. birde tünelin içinde karanlıkta sıkışanları düşünün bu kadar yaygara koparmıyolar..
Kardesim bizim halkimizin yarisi ezik ve asaglik kompleksine sahip oldugu icin bizim ulkemiz haricindeki her ulkede hayatin kusursuz ve muthis bir sekilde yasandigini saniyor.Ulasim, saglik, eglence, egitim vb. herseyi kusursuz saniyorlar ve bu nedenle cok buyuk beklentiler icerisindeler.Buda halkimizin cahilliginden ve gormemisliginden kaynaklaniyor.

Dunya'nin heryerinde kış mevsiminde kar yağisinin yogun oldugu donemlerde yollar kapanir, ulasim durur, insanlar mecbur kalmadikca araclariyla disari cikmaz.Toplu ulasim araclarini kullanir.Buna ragmen buzlanma ve hava sartlari nedeniyle kazalar ve kayiplar yinede meydana gelir.Ana yollar haricinde butun yollar karla kapli sekilde kapali durumda kalir.

Ama bizim memleketimizde bi kar yagdimi, yollar kapandimi, insanlar arabalariyla yolda kaldimi isyan kiyamet koparir, devlete, yoneticelere sover.

Dunyada "buyuk sehirlerde" kış mevsimlerinde karla ve buzlanmayla mucadele eden bizim gibi bi ulke yok.Buyuksehir belediyelerimiz kışları ayni bir deli gibi yagan kari yollardan surekli kureyip, tuzlama calismasi yapiyor.Rusya gibi ulkelerde moskova gibi buyuk bir sehirdr kar yagdimi, kar küreme araci karlari soyle bi kenara atip ceker gider.O da arabalar gecsin diye degil.Insanlar yolda rahat yurusun diye.

Her seyin basi cahillik.Bekara karı boşamak kolay...
 

TEGİN

Profesör
Katılım
13 May 2009
Mesajlar
2,040
Puanları
48
Başka ülkede olsa şimdiye kadar birisi mutlaka dava açmıştı. Paranı verip hizmet satın alıyorsun güya.Parayı alıyorlar ama hizmet ?İn metrobüsten yürü. :)
 

CiiixXx

Profesör
Katılım
21 Nis 2008
Mesajlar
1,373
Puanları
48
Doğduğum günden beri İstanbul'da yaşıyorum. 10 küsürlü yaşlarımdan beri yolcu ve sürücü olarak trafik çilesi çekiyorum.

Metrobüs faaliyete geçince E5 rahatlayacak diye düşünülüyordu. Otobüs ve minibüs hatlarının büyük kısmı kaldırıldığı ve bir miktar rahatlama olduğu doğru ancak kaldırılan emniyet şeridi ve daraltılan şeritler nedeniyle yan yana iki araba zor gidiyor E5'te. Üçüncü bir araba mümkün değil. Kamyonların yarısı diğer şeritte seyahat ediyor. Emniyet şeridi olmadığından aracı bozulan bozulduğu yerde kalıyor, kaldı ki en sağ şeride çekse ne olacak? :D

Metrobüse gelince, kaba taslak düşünülmüş, sorun çıktıkça düzeltiriz mantığı ile başlanmış bir proje.

İlk olarak ortak durak olarak düşünülmüş. Hiç bir iniş çıkışı olmayan dümdüz bir zemin yapısı olan Hollanda'nın bir şehrinden, çok güçlü bir motoru olmayan otobüsler alınmış. O da ne kaplar ters tarafta!!! Kapılar duraklara değil de yola bakıyor. Tabii çözüm basit, ''otobüsleri trafiğe göre tersten işletiriz!!!''

Dikkat ederseniz ithal edilen bu otobüsler Avcılar - Beylikdüzü hattında çalışmıyor. Çünkü Haramidere rampasını araç boşken bile çıkamıyor bu otobüsler. Bu nedenle daha güçlü motora sahip, daha az yolcu kapasiteli, Mercedes otobüslere aktarma yapmak zorunda kalıyorsunuz.

Yağmurlu günlerde durakta beklemek tam bir işkence. Hele birde E5 biraz akıcı ise. Yolda biriken sular durakları yıkıyor. Tabi metrobüsler de kendi şeritlerindeki suları savuruyor. İnsanları görseniz, metrobüsün gelişine göre, bir oraya bir buraya kaçışıyor.

Bazı durakları E5 ten gelen sular nedeniyle panellerle kapatmışlar ama hem görüntü kirliliği, hem de açıkçası faydasız. Sonuçta metrobüsün suları savurmasını engellemiyor bu paneller.

Görüntü kirliliğine bir örnek ise üst geçitler ve engelliler için düşünüldüğü söylenen ucube rampalar... Bazı noktalarda engelliler için konulan asansörler bu kirliliğe güzel bir çözüm olmuş. Tabii genellikle sağlıklı vatandaşlar kullanıyor.

Gece belli bir saatten sonra durakta görevli yok. Normalde durağa girerken yaptığınız ödemeyi artık metrobüste şoförün yanındaki zımbırtıya basarak yapmanız gerekiyor. Ama her gece bir sürü olay. Arka kapılardan ücret ödemeden binenler, şoförün uyarısına ''yanlış durakta indim'' diyerek gelerek ödeme yapmıyor. Şoförlerin herhangi bir can güvenliği yok. Bu yüzden ısrar da etmiyorlar.

Ücret konusu açılmışken, metrobüs ilk faaliyete geçtiğinde tek bir ücret söz konusuydu. Avcılardan Mecidiyeköye giden biri ile, Avcılardan Cennet Mahallesi durağına giden bir kişi aynı ücreti ödüyordu. Bu orantısızlığa daha sonra müthiş bir fikir ile çözüm bulundu. Gidilen mesafeye göre ücret ödenmesi, binerken herkesten aynı ücret alınıyor, indiğiniz durakta bir zımbırtıya daha basıyorsunuz. Bu cihaz nereden binip nereden indiğinizi algılıyor. Otomatik olarak asıl ödemeniz gereken ücreti hesaplayarak, ilk bindiğiniz durakta almış olduğu tam ücret ile arasındaki farkı iade ediyor.

Tabii bunu ilk zamanlar kimse bilmiyordu, çoğu kişi halen bilmiyor. Kimisi unutuyor. Ayrıca sistem o kadar akıllı ki, eğer aynı kart ile 5 kişi binerseniz, sadece bir kişilik iade alma hakkınız var. Diğer 4 kişinin farkını iade etmiyor akıllı zımbırtı. O kadar akıllı işte.

Eğer kartınızda en uzak mesafe ücreti kadar bakiye yoksa binemiyorsunuz bile. Diyelim ki en ucuz mesafeye gideceksiniz bu kadar bakiyeniz var. Ama binemiyorsunuz işte.

Tek veya 2, 3, 5 kullanımlık kartlarda da iade gibi bir şey yok.

Ve daha yazamadığım daha bir sürü şey.

Tüm bu sorunlar için yapılabilecek bir çok şey var ve bunları düşünebilmek, yapabilmek için illa mühendis olmak gerekmiyor.
 

-Hewal-

Dekan
Katılım
27 Haz 2008
Mesajlar
5,209
Puanları
0
En iyisi fırsatı olan in Istanbuldan kaçması.
 

tanerkamber

Üyecik
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
67
Puanları
6
işe hem otobüs hem metrobüsle gidebiliyorum otobüsle gidersem ortalama 20-30 dakika trafikten metrobüsle gidersem 6-7 dakika AMA metrobüse binebilmek için bi 20 dakika uğraşmam milleti itmem kakmam balık istifi gitmeyi göze almam lazım gerek yok
 
Üst
stat counter