Sağlıklı Kilo Vermenin Yolları

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


Pesimistyle!

Profesör
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
2,115
Puanları
0
Kilo vermenin en doğru yolu, yeme ve içme alışkanlıklarını değiştirip, fiziki aktiviteyi arttırmakla oluyor.

Her kesin yapısı farklı olduğundan, ideal kilo diye tek bir değer yok, fakat boya göre ideal kilo aralığını tayin etmek mümkün. Kilonun bu sağlıklı değer aralığında olup olmadığını anlamak için, Vücut Kitle Endeksi'ni (BMI) hesaplamak gerekiyor. BMI değerini bulmak için kilonun, metre cinsinden boy uzunluğunun karesine bölünmesi gerekiyor. Örneğin, boyu 165 cm. ağırlığı 55 kg olan kişinin Beden Kütle İndeksi: 55 / (1.65)2 = 20.2 olur.

Günümüzde doktorlar, sağlıklı kiloda olup olmadığınızı anlamak için bel ölçüsüne de bakıyorlar. Erkeklerde 102 cm, kadınlarda ise 88 cm'den fazla çıkan bireylere, kilo vermeleri öneriliyor. Bel çevresi ölçünüz erkeklerde 94-102 cm, kadınlarda 80-88 cm aralığında ise kiloyu muhafaza etmek sağlık açısından önem taşıyor.



Uzmanlar, kilo vermek isteyenlere şu tavsiyelerde bulunuyor:

Öğün atlamamaya çalışın. Günde 3 mütevazı öğün yemek yiyin ve aralarda acıkırsanız taze meyve gibi sağlıklı atıştırmalar yapın.
Bol meyve ve sebze tüketin. Günde toplam en az 5 porsiyon tüketin. Bir porsiyon, 2-3 kaşık sebze, bir adet meyve (mesela bir muz) veya 2-3 adet küçük boy meyve (örneğin erik), 1 küçük kase meyve salatası, veya bir bardak taze sıkılmış meyve suyuna denktir. Bunlar size fazla kalori yükü yapmadan tok tutacak besinlerdir.

Her öğünde nişastalı besinler yiyin. Lif açısından zengin olan tam buğday ekmeği, kabuğu soyulmamış patatesi ve tam buğday pirinç ve makarnaları tercih edin.

Daha az hayvansal (doymuş) yağ tüketin. İnce kesilmiş et dilimlerini tercih edin. Etten görebildiğiniz yağları ve tavuğun derisini ayırın. Daha az hazır bisküvi, pastane ürünü ve kek tüketin.
Doymamış yağ oranı yüksek yağları kullanmaya özen gösterin. Yemek pişirirken, katı yağlar yerine, ayçiçek yağı, mısırözü veya zeytinyağı gibi bitkisel yağları tercih edin. Bu yağları ayrıca salatalarınıza sos olarak da kullanabilirsiniz.

Yağsız veya yarım yağlı süt, az yağlı yoğurt, ve az yağlı peynir gibi, düşük yağ içeren günlük ürünleri tercih edin.

Düzenli olarak balık yiyin. Haftada en az bir kez yağlı balık (örneğin somon, sardalya, ton - konserve şeklinde de olabilir) tüketmeye özen gösterin.

Bol bol sıvı, özellikle de su için. Ucuzdur, su kalorisizdir ve midenize doluluk hissi verir. Günlük hedefiniz 6-8 bardak olsun.
Hayatınızın her anını hareketlendirmeye çalışın. Mesela, arabayla gitmek yerine, yürüyerek ulaşabileceğiniz her yere yürüyün. Asansör yerine merdivenleri kullanın. Otobüsten erken inin ve güneşin altında yürüyün. Eğer fırsat bulursanız, yüzme, dans, badminton, veya tenis gibi yeni bir aktivite deneyin".
 

Ali TEMEL

Profesör
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
4,656
Puanları
48
Şükür kilo sorunum yok ama düzenli beslenemiyorum. Geceleri yemek yemeye başladım. Şimdi ise pc başında çok oturmaktan belim ağrıyor :D Spor yapmam gerek :)
 

Pesimistyle!

Profesör
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
2,115
Puanları
0
Gece yemek yemek doğru değil.
Ayrıca sürekli pc başında oturmak yerine arada spor niyetine 1,2 tur at dolaş yoksa pas tutarsın :) Ve oturduğun sandalye vs. her neyse mümkün oldukça dik oturmaya bak.
 

N3CAT1

Dekan
Onursal Üye
Katılım
20 Nis 2008
Mesajlar
6,611
Puanları
63
yazılım sektöründeyim ve iş nedeniyle akşama kadar pc başında oturuyorum. hareketsiz kalmak gerçekten sıkıntılı bir durum. bu yüzden bu aralar kilo almaya başladım. bir de yemek konusunda kendime hakim olmam lazım :D yemek yemeden önce niyetleniyorum az yiyeyim diye ama annemin güzel yemekleri önüme gelince niyet miyet kalmıyor :D
 

utku-k

Doçent
Katılım
13 Ağu 2007
Mesajlar
973
Puanları
0
Uyandıktan sonra ve yatmadan önce üç bardak su için.
 
Üst
stat counter